Türkiye`de matematik ve fen bilimleri eğitimi alanlarını birlikte ele alan çalışmaların içerik analizi
dc.contributor.advisor | Özcan, Bülent Nuri | |
dc.contributor.author | Özarslan, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:27:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:27:37Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-11-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/260333 | |
dc.description.abstract | Teknolojide meydana gelen değişiklikler günümüzde etkisini hissettirmektedir. Artan bu gelişmeler fen bilimleri alanında da hissedilmektedir. Fen bilimlerinde meydana gelen gelişmelerde matematiğin de katkısı bulunmaktadır. Geçmişten günümüze baktığımızda ise fen bilimleri ve matematik birbiri ile etkileşimli olarak birbirini destekleyecek şekilde gelişme göstermektedir.Fen bilimleri ve matematiğin etkileşim içerisinde olması yapılan araştırmalara da yansımıştır. Ülkemizde de katıldığı TIMSS ve PISA sınavları ile FeTeMM-STEM yansımaları buna örnek olarak gösterilebilir. Alanyazına bakıldığında ise hem fen bilimlerini hem de matematik eğitimini konu alan çalışmalar yapıldığı görülmektedir. Buna karşın fen bilimleri ve matematik eğitimini birlikte ele alan alışmaların bir analizi yapılmamıştır. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı fen bilimleri ve matematik eğitimi alanlarının ortak ele alındığı çalışmaların bir analizini yapmaktır. Daha öncesinde bu alanda bir içerik analizi çalışması olmadığından bu araştırma bir ilk niteliğindedir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni, veri toplama yaklaşımı olarak ise doküman analizi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacı tarafından revize edilen Yayın Sınıflama Formu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler tablo ve grafikler ile ortaya konmuştur. Tablo ve grafikler tez ve makaleler için ayrı ayrı oluşturulmuş ve yorumlanmıştır. Analizlerin sonucunda 2000-2018 yılları arasındaki fen bilimleri ve matematik eğitimi alanlarını bilikte ele alan çalışmaların çeşitli açılardan durumu ortaya konmuştur. Bu sonuçlara göre, 2012 sonrası yapılan çalışmalarda fen bilimleri ve matematik eğitimini birlikte ele alan çalışmaların sayısında artış görülmektedir. FeTeMM ile ilgili çalışmaların bu çalışmaların sayısındaki artışı olumlu yönde etkilediği düşünülmektedir. Bunun yanında sözkonusu çalışmalarda odakta olan disiplinin çoğunlukla matematik eğitimi olmadığı ve çalışılan konu alanının ise çoğunlukla disiplinler arası ilişkileri ele aldığı sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | Nowadays, technology has been rapidly changing and we clearly see its impact. We also see these improvements in the field of science. Mathematics also contributes to the development of this field. When we compare the past and present in mathematics and science it can be seen that they still interact.This interaction positively reflecs on the ressearches. TIMSS and PISA exams, attended by our country and STEM education can be examples of the refletion of this interaction and importance. When we examine the literature, we can see the works in both maths and science. But there is no previous content analysis in joint studies in mathematics and science education. Because of this, this research supports the first research qualification. Case study, which is a qualitative research method, was used in this study In this research, document analysis was used as data collection approach. The data of the study was collected by the publication classification form revised by the researcher. The obtained data are presented with tables and graphs. Tables and graphs are created and interpreted separately for the articles. As a result of the analysis case of the studies in the fiels of maths and science between 2000-2018 are presented thoroughly. According to this result, after the year of 2012 there is an increase in the number of common use of science and mathematics studies. It is thought that the studies on STEM positively affect the increase in the number of these studies. Beside that, it was concluded that the discipline focusing in these studies is not mostly mathematics education and the subject area studied mostly handle with interdisciplinary relations. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye`de matematik ve fen bilimleri eğitimi alanlarını birlikte ele alan çalışmaların içerik analizi | |
dc.title.alternative | A content analysis of the joint studies in mathematics and science education in turkey. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-26 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Content | |
dc.subject.ytm | Content analysis | |
dc.subject.ytm | STEM | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.identifier.yokid | 10226536 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 563961 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |