Alüminyum alaşımlarında alçak basınçlı döküm simülasyonu
dc.contributor.advisor | Çulha, Osman | |
dc.contributor.author | Kalyoncu, Salih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:27:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:27:29Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/260271 | |
dc.description.abstract | Alüminyum, dünyada yer kabuğunda en çok bulunan ikinci metaldir. Ömrünü tamamlamış, kullanılamaz haldeki herhangi bir alüminyum alaşımı son derece ekonomik bir değer taşımaktadır. Alüminyum alaşımları geri dönüşümle tekrar kazanılmaktadır ve geri dönüşümü oldukça yaygındır. Günümüz endüstrisinde çelikten sonra en fazla kullanılan alüminyum ve alüminyum alaşımlarıdır. Saf haldeki alüminyumun korozyon direnci oldukça yüksektir. Alüminyum, çeliğe göre yaklaşık üç kat daha hafiftir ve bu da en önemli özelliklerinden birisidir. Otomotiv sektöründe alüminyum alaşımlarına her geçen gün daha fazla oranda ihtiyaç duyulmaktadır ve bu oran giderek artmaktadır. Alüminyum alaşımlarının üretiminde döküm ve dövme en çok kullanılan iki tip üretim yöntemidir.Yüksek mukavemet, hafiflik ve korozyon direnci gibi özelliklerinden dolayı çok geniş kullanım alanı olan alüminyum metali, alaşım elementleri ilaveleriyle birlikte çok farklı özellikler kazanabilmektedir. Alüminyum alaşımları, otomobil ve havacılık endüstrisinde oldukça fazla tercih edilmektedir. Bu doğrultuda A356 alüminyum alaşımı en önemli ve en çok kullanılan alaşımların başında gelmektedir. Mekanik ve fiziksel özellikleri iyi olan A356 alüminyum alaşımı döküm sektöründe yaygın olarak kullanılmaktadır. Arabaların jantları dahil olmak üzere bir çok parçasında kullanılan bu alaşım, kazandırdığı hafiflik sayesinde uzun vadede tasarruf sağlamaktadır ve egzoz salınımın azaltılmasına katkı sağlayarak çevre kirliliğinin önlenmesine rol oynamaktadır.Döküm oldukça maliyet gerektiren bir işlemdir. Dökümde hata olduğu taktirde kalıp maliyeti, alaşım maliyeti gibi bir çok durum söz konusudur. Bu çalışmada 2 farklı prototip jant modelinin dökümünü yapılmadan önce simülasyon ortamında dökümünü gerçekleştirerek analizler yapılmıştır. Daha sonra simülasyonda görünen bütün hatalar ortadan kalkana kadar birçok deneme ve yineleme yapılmıştır. Sonuç olarak hatalar tamamıyla giderdikten sonra işlem gerçek döküme hazır hale getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Alüminyum, Alaşım, Alçak Basınçlı Kalıba Döküm, Simülasyon, AlSi7Mg | |
dc.description.abstract | Aluminum is the second most common metal in the Earth's crust. Any aluminium alloy that has completed its life and is unusable has an extremely economical value. Aluminum alloys are reclaimed by recycling and recycling is quite common. Aluminium and aluminium alloys are the most widely used after steel in today's industry. The corrosion resistance of pure aluminium is quite high. Aluminum is about three times lighter than steel, which is one of its most important features. Aluminum alloys are increasingly needed in the automotive sector. Casting and forging are the two most widely used production methods in the production of aluminum alloys.Thanks to its properties such as high strength, lightness and corrosion resistance, aluminum metal with a wide range of uses can gain very different properties with the addition of alloying elements. Aluminum alloys are highly preferred in the automobile and Aerospace Industries. In this way, the A356 aluminum alloy is one of the most important and most used alloys. The A356 aluminum alloy, which has good mechanical and physical properties, is widely used in the casting industry. This alloy used in many automobile components including the wheels of cars saves money in the long run due to the lightness it imparts to the cars and is also playing role in preventing environmental pollution by contributing to the reduction of exhaust emissions.Casting is a costly process. If there is an error in casting, there are many cases such as mold cost, alloy cost. In this study, 2 different prototype rim models were simulated analyzed before casting them. Afterward, many trials and modifications were performed until all the errors that appeared in the simulation were eliminated. After fixing the errors, the process was made ready for the actual casting.Keywords: Aluminum, Alloy, Low Pressure Die Casting, Simulation, AlSi7Mg | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Metalurji Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Metallurgical Engineering | en_US |
dc.title | Alüminyum alaşımlarında alçak basınçlı döküm simülasyonu | |
dc.title.alternative | Low pressure casting simulation in aluminum alloys | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-18 | |
dc.contributor.department | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Pressure die casting | |
dc.identifier.yokid | 10232438 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 610045 | |
dc.description.pages | 60 | |
dc.publisher.discipline | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bilim Dalı |