Yolların yapım, bakım ve onarımı ile ilgili bilgi sistemi oluşturma: Manisa – Saruhanlı örneği
dc.contributor.advisor | Çetin, Tülin | |
dc.contributor.author | Yaşa, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:24:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:24:30Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-03-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/259301 | |
dc.description.abstract | Ülkemizde ve dünyada zamanla nüfus artışı ve kentlerin büyümesi hızla devam etmektedir. Bu nedenle planlama, yönetim ve doğru verilere erişim de daha güç hale gelmektedir. Yapılması planlanan herhangi bir çalışma veya yönetimi esnasında kullanılacak veriler de artmaktadır. Artan verilerin doğru ve güncel bir şekilde saklanması, hızlı bir şekilde erişilmesi bilgi karmaşasının önüne geçecektir. Bu sayede hızlı bir şekilde daha doğru planlamalar yapılabilecek ve stratejik kararlar verilebilecektir. Böyle bir sistem kurabilmek ve çağa ayak uydurabilmek için bilgi teknolojilerinden yararlanılmaktadır. Bu tez çalışmasında Manisa İli Saruhanlı ilçesi sınırları içerisinde bulunan yollar ile ilgili bir CBS (Coğrafi Bilgi Sistemi) oluşturulmuştur. Oluşturulan CBS'den alınan veriler grafiksel olarak analiz edilerek ön çalışma yapılabilmesi hedeflenmektedir. Bu sayede daha hızlı, daha kaliteli, daha doğru iş planlaması yapılması ve güncellenebilir bir veri tabanı oluşturulması amaçlanmıştır. Tez çalışmasının ilk bölümünde yapılan çalışma ile ilgili bilgi verilmektedir. İkinci bölümünde coğrafi bilgi sistemlerinin tanımı, önemi, yapısı ve kullanım alanları gibi konularda genel bilgi verilmiştir. Üçüncü bölümde Saruhanlı ilçesinin tarihi, mevcut yolları ve yapılan çalışmalar hakkında genel bilgi verilmiştir. Dördüncü bölümde yolların yapım bakım ve onarımının yapılması hakkında genel bilgi verilmiştir. Beşinci bölümde sistem üzerine işlenecek yol, köprü ve menfezler belirlenerek veriler toplanmıştır. Toplanan veriler kullanılarak belirlenmiş olan yollarda bozulma durumu ile ilgili puanlama yapılmıştır. Sonrasında sayısal ve sözel veriler CBS üzerine işlenmiştir. Altıncı bölümde oluşturulan CBS'de sorgular yapılarak çeşitli veriler elde edilmiştir. Yedinci bölümde elde edilen veriler çeşitli varyasyonlarda gruplandırılarak dağılım grafikleri oluşturulmuştur. Sekizinci ve son bölümde tez çalışması ile ilgili sonuç ve öneriler verilmiştir. | |
dc.description.abstract | Population growth and expansion of cities continues rapidly in our country and in the world. Therefore, planning, management and access to accurate data are becoming more difficult. The data which is used during any work or management planned to be made is also increasing. The storage of increased data will be done more accurately and can avoid any clutter of information. In this way, more accurate planning can be made quickly and strategic decisions can be made. In order to establish such a system and keep up with the modern era technological information should be used.In this thesis, a GIS (Geographic Information System) has been established for the roads in the Saruhanli district of Manisa. It is aimed to make preliminary studies by analyzing the data obtained from the generated GIS graphically. In this way, faster, qualified, more accurate business planning and an updateable database were aimed.In the first section of the thesis, general information about the study is given. In the second section, general information about the definition, importance, structure and usage areas of geographical information systems are given. In the third section, general information about the history of Saruhanli district, the current roads and the previous works are given. In the fourth section, general information about construction, maintenance, and repair of roads is given. In the fifth section, the roads, bridges, and culverts based on the system were determined and the data were collected. By using the collected data, scoring was made in case of deterioration of the determined roads. Then, numerical and verbal data were processed on GIS. In the sixth section,in the formation of GIS various data were obtained by making queries. In the seventh section, the obtained data in variations were grouped and distribution charts were formed. In the eighth and last section, conclusions and suggestions about the thesis are given. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Yolların yapım, bakım ve onarımı ile ilgili bilgi sistemi oluşturma: Manisa – Saruhanlı örneği | |
dc.title.alternative | Building an information system for construction, maintenance and repair of roads: The sample of Manisa - Saruhanlı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-26 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10258554 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 617108 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Ulaştırma Bilim Dalı |