dc.contributor.advisor | Polat, Merve | |
dc.contributor.author | Yalçin, Benay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:24:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:24:14Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-12-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/259115 | |
dc.description.abstract | Son yıllarda bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişmeler, yaşamın pek çok alanında olduğu gibi öğretim alanında da vazgeçilmez hale gelmiştir. Öğretim ortamlarında bilgi ve iletişim teknolojileri, hem uzaktan öğretim hem de örgün öğretim ortamlarında sıklıkla kullanılmaktadır. Uzaktan öğretim teknolojileri sayesinde zamandan ve mekândan bağımsız olarak öğretim alma fırsatı, bireyin öğretim hizmetlerinden daha çok yararlanmasına olanak tanımaktadır. Örgün öğretimin zamana ve mekâna bağımlı oluşu, uzaktan öğretimin önemli bir alternatif haline gelmesini sağlamıştır. Ancak uzaktan öğretim; örgün öğretimdeki öğretmen-öğrenci ve öğrenci-öğrenci etkileşimi gibi çok önemsenen faktörlerden yoksun bulunmaktadır. Bu çerçevede, örgün öğretimin ve uzaktan öğretimin avantajlarının birlikte kullanılabildiği bir şekilde organize edilen, harmanlanmış öğrenme ortamları her geçen gün daha da önemli hale gelmektedir.Fen Bilimleri derslerine yönelik önyargılar, başaramama korkusu veya motivasyon düşüklüğü nedeniyle öğrenmede sıkıntılar yaşanmaktadır. Harmanlanmış öğrenme ortamı kullanılarak bu olumsuzlukların giderilebileceği düşünülmektedir. Bu bağlamda yapılacak araştırmanın bilime ve Fen öğretimine yenilik katacağı ve ayrıca harmanlanmış öğrenme ortamlarının bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor becerilerinin kazandırılmasında nasıl kullanılabileceğini ve bu becerilere ne kadar katkı sağlayabileceğini belirlemek açısından oldukça önemlidir. Bu nedenle bu araştırmada harmanlanmış öğrenme ortamının 7. sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersi kapsamında `Kuvvet ve Enerji` ünitesine ilişkin akademik başarılarına, Fen öğrenme becerilerine, memnuniyetlerine ve görüşlerine olan etkilerini ortaya koymak amaçlanmıştır.2018-2019 eğitim öğretim yılının birinci döneminde, İzmir ilinde gerçekleştirilen bu araştırma 32'si deney ve 41'i kontrol grubunda olmak üzere toplam 73 yedinci sınıf öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Altı hafta süresince `Kuvvet ve Enerji` ünitesi deney grubu olarak belirlenen sınıfta harmanlanmış öğrenme ortamı ile kontrol grubu olarak belirlenen sınıfta ise mevcut Fen Bilimleri öğretim programı ile işlenmiştir. Araştırmanın nicel verilerinin toplanmasında ön test-son test yarı deneysel desen kullanılmış olup `Kuvvet ve Enerji` ünitesine yönelik `Akademik Başarı Testi`, `Fen Öğrenme Becerisi Ölçeği` ve deney grubu öğrencilerine son-testte `Harmanlanmış (Karma) Öğrenme Ortamına Yönelik Öğrenci Memnuniyet Ölçeği` ile veriler toplanmıştır. Araştırmanın nitel verileri ise açık uçlu anket formu yardımıyla toplanmıştır.Araştırmanın nicel verilerin analizinde SPSS programı kullanılarak gerekli istatiksel analizler yapılmıştır. Araştırmada deney ve kontrol grupları için akademik başarı testi puanları arasındaki farklılığı test etmek amacıyla `Mann-Whitney U Testi` ve grupların kendi içindeki değerlendirmelerinin yapılmasında `Wilcoxon İşaretli – Sıralar Testi` kullanılmıştır. Ayrıca normal dağılım sergileyen `Fen Öğrenme Becerisi Ölçeği` nin verileri için deney ve kontrol grupları arasındaki anlamlı farklılığı test etmek amacıyla 'Bağımsız Örneklemler için t-testi'; grupların kendi içindeki değerlendirmelerin yapılmasında da 'Bağımlı Örneklemler için t-testi' kullanılmıştır. Araştırmanın nitel verilerin analizinde içerik analizi uygulanmıştır.Araştırmanın nicel verilerinden elde edilen bulgulara göre; deney grubunun son-test akademik başarı puanları ile kontrol grubunun son-test akademik başarı puanları arasında deney grubu öğrencileri lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gözlenmiştir (p<.05). Her iki gruba uygulanan başarı testi kalıcılık puanlarında, deney grubunun lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu bulgu, harmanlanmış öğrenme ortamındaki öğrenmenin daha kalıcı olduğunu göstermiştir. Fen öğrenme becerisi bakımından ise her iki grubun son-test puanları arasında, deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<.05). Deney grubu öğrencilerine uygulanan memnuniyet ölçeğine göre, öğrenciler harmanlanmış öğrenme ortamında derslere devam etmekten memnun olduklarını ifade etmişlerdir.Araştırmanın nitel verilerinden elde edilen bulgulara göre; harmanlanmış öğrenme ortamında işlenen derslerin eğlenceli, anlaşılır, ilgi çekici olduğunu ve daha kolay anladıklarını ifade etmişlerdir. Araştırmadan elde edilen tüm bulgular harmanlanmış öğrenme ortamında işlenen fen bilimleri derslerinin, öğrencilerin akademik başarılarını ve fen öğrenme becerilerini olumlu yönde etkilediğini göstermiştir.Anahtar kelimeler: Harmanlanmış Öğrenme, Akademik Başarı, Fen Öğrenme Becerisi, Fen Eğitimi | |
dc.description.abstract | Rapid developments in information and communication technologies in recent years have become indispensable in the field of education as in many areas of life. Information and communication technologies are frequently used in teaching environments, both in distance education and in formal education environments. Thanks to distance education technologies, the opportunity to receive education independently of time and space allows the individual to benefit more from educational services. The fact that formal education depends on time and space has made distance education an important alternative. However, distance education; it lacks very important factors such as teacher-student and student-student interaction in formal education. In this context, blended learning environments, which are organized in such a way that the advantages of formal education and distance education can be used together, are becoming more and more important.There are difficulties in learning due to prejudices about science courses, fear of failure or low motivation. It is thought that these problems can be eliminated by using blended learning environment. In this context, it is very important to determine how research will add innovation to science and science teaching and also how blended learning environments can be used to gain cognitive, affective and psycho-motor skills and how much they can contribute to these skills. For this reason, in this study, it is aimed to reveal the effects of blended learning environment on the academic achievements, science learning skills, satisfaction and opinions of the 7th grade students in the `Force and Energy` unit within the scope of Science course.This research, which was carried out in the first semester of the 2018-2019 academic year in Izmir, was carried out with the participation of 73 seventh grade students, 32 of whom were in the experimental and 41 in the control group. During the six weeks, the `Force and Energy` unit was taught in the classroom designated as an experimental group, and in the classroom designated as a control group, it was taught with the existing Science education curriculum. In the collection of the quantitative data of the research, the pretest-posttest semi-experimental pattern was used, and the `Academic Achievement Test`, `Science Learning Skill Scale` for the `Force and Energy` unit, and `Student Satisfaction towards the Blended (Mixed) Learning Environment for the experimental group students in the post-test. Scale was collected with `Data. The qualitative data of the research was collected with the help of an open-ended questionnaire.In the analysis of the quantitative data of the research, necessary statistical analyzes were made using the SPSS program. In the research, `Mann-Whitney U Test` was used to test the difference between the academic achievement test scores for the experimental and control groups, and the `Wilcoxon Signed-Rows Test` was used to evaluate the groups within themselves. In addition, `t-test for Independent Samples` in order to test the meaningful difference between experiment and control groups for the data of the `Science Learning Skill Scale` which is normally distributed; `T-test for Dependent Samples` was used to make evaluations within the groups themselves. Content analysis was applied in the analysis of the qualitative data of the research.According to the findings obtained from the quantitative data of the research; A statistically significant difference was observed between the post-test academic achievement scores of the experimental group and the post-test academic achievement scores of the control group in favor of the experimental group students (p <.05). A significant difference was found in the success test permanence scores applied to both groups in favor of the experimental group. This finding showed that learning in the blended learning environment is more permanent. In terms of science learning skills, a significant difference was found between the post-test scores of both groups in favor of the experimental group (p <.05). According to the satisfaction scale applied to the experimental group students, the students stated that they were happy to attend the classes in a blended learning environment.According to the findings obtained from the qualitative data of the research; They stated that the lessons taught in the blended learning environment are fun, understandable, interesting and easy to understand. All the findings obtained from the research showed that science lessons taught in blended learning environment had a positive effect on students' academic success and science learning skills.Key words: Blended Learning, Academic Achievement, Science Learning Skill, Science Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Harmanlanmış öğrenme ortamında 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme düzeylerinin araştırılması (İzmir ili -Karşıyaka ilçesi Eren Şahin Eronat Ortaokulu örneği) | |
dc.title.alternative | Investigation of the learning levels of 7th grade students in a blended learning environment (İzmir province -Karşıyaka district Eren Şahin Eronat Secondary School example) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-09 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Blended learning | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Learning level | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.identifier.yokid | 10324637 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 612298 | |
dc.description.pages | 297 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı | |