Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Mehmet Ali
dc.contributor.authorÇenesiz, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-02T09:39:30Z
dc.date.available2020-12-02T09:39:30Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-10-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/25828
dc.description.abstractBu araştırma; padlet, canva, mentimeter ve kahoot kullanılarak uygulanan web 2.0 araçları destekli coğrafya öğretiminin 10. sınıf coğrafya dersinde yer alan `Topoğrafya ve kayaçlar` konusunun öğretiminde öğrencilerin akademik başarısı üzerindeki etkisini ve web 2.0 araçları destekli coğrafya öğretimine ilişkin öğrenci tutumunu belirlemek amacıyla planlanmış ve yürütülmüştür. Araştırma 2019-2020 eğitim öğretim yılında, Denizli ili Merkezefendi ilçesi Lütfi Ege Anadolu Lisesi'nde öğrenim gören 114 onuncu sınıf öğrencisi ile Ön Test-Son Test Kontrol Gruplu Desen modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın deneysel aşamasına 10-A ve 10-B şubeleri (57 öğrenci) kontrol grubunda, 10-C ve 10-D şubeleri (57 öğrenci) deney grubunda katılmıştır. Deney grubunda web 2.0 araçları destekli coğrafya öğretimi yapılırken, kontrol grubunda bilgisayar destekli coğrafya öğretimi ile ders işlenmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında araştırmacı tarafından hazırlanan, 40 sorudan oluşan Topoğrafya ve Kayaçlar Akademik Başarı Testi ile 10 sorudan oluşan Web 2.0 Araçları Destekli Coğrafya Öğretimi Tutum Anketi kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri SPSS 22.0 (Statistical Package for Social Science) yazılımı kullanılarak yapılmıştır. Verilerin analizinde araştırmanın alt amaçlarına uygun olarak; Bağımsız Gruplar T-Testi, Bağımlı (Eşleştirilmiş) Örneklem T-Testi ve madde istatistik analizleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre web 2.0 araçları destekli coğrafya öğretimi, Topoğrafya ve Kayaçlar konusunun öğretiminde öğrencilerin akademik başarıları üzerinde anlamlı düzeyde etki etmiştir. Yine, öğrencilerin web 2.0 araçları destekli coğrafya öğretimine yönelik tutumlarının olumlu olduğu tespit edilmiştir. Eğitim öğretim faaliyetlerinden elde edilecek verimi arttırmak için web 2.0 araçlarının etkin şekilde kullanılması önerilmektedir. Web 2.0 araçlarının diğer konu, alan ve seviyelerde kullanımı ile ilgili araştırmalar yapılabilir.
dc.description.abstractThis research was planned and carried out to determine the effect of students on the academic achievement of the `Topography and rocks` teaching in the 10th grade geography course of the web 2.0 tools supported by using padlet, canva, mentimeter and kahoot, and the student attitude towards teaching the geography of the web 2.0 tools.The research was carried out in the 2019-2020 academic year, using the Pretest-Posttest Control Pattern model with 114 tenth grade students studying at the Lütfi Ege Anatolian High School in Merkezefendi district of Denizli. 10-A and 10-B branches (57 students) in the control group, 10-C and 10-D branches (57 students) in the experimental group participated in the experimental stage of the research.While teaching the geography of web 2.0 tools in the experimental group, the lesson was taught by computer-aided geography teaching in the control group. Topography and Rocks Academic Achievement Test consisting of 40 questions and Web 2.0 Tools Supported Geography Teaching Attitude Questionnaire consisting of 10 questions were used to collect the research data.Statistical analysis of the data was done using SPSS 22.0 (Statistical Package for Social Science) software. In accordance with the sub-objectives of the research in the analysis of the data; Independent Groups T-Test, Dependent (Paired) Sample T-Test and item statistical analysis were used.According to the findings obtained from the research, web 2.0 tools supported geography teaching had a significant impact on students' academic achievement in teaching Topography and Rocks. It was also determined that students' attitudes towards teaching geography supported with web 2.0 tools were positive.It is recommended to use web 2.0 tools effectively in order to increase the efficiency to be obtained from educational activities. Researches can be conducted on the use of Web 2.0 tools at other topics, areas and levels.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.titleWeb 2.0 araçlarının ortaöğretim 10. sınıf coğrafya dersinde (Topoğrafya ve kayaçlar) akademik başarı ve tutuma etkisi
dc.title.alternativeWeb 2.0 tools in secondary 10th class geography (Topoggraphy and rocks) academic success and effect on attitude
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-12
dc.contributor.departmentCoğrafya Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmGeography
dc.subject.ytmGeography education
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid10301231
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid639988


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess