Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakmak Yıldızhan, Yasemin
dc.contributor.authorMalli, Ahmet Yavuz
dc.date.accessioned2020-12-10T11:16:29Z
dc.date.available2020-12-10T11:16:29Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/258070
dc.description.abstractGiriş ve Amaç: Bu çalışmanın amacı okul sporlarına katılan veya katılmayan lise öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeylerini belirlemek ve okul sporlarına katılmanın öznel iyi oluş üzerinde etkisi olup olmadığını incelemektir.Materyal ve Metod: Araştırmanın evrenini Erzincan merkezinde bulunan ortaöğretim kurumları oluştururken, örneklemini ise okul türleri göz önünde bulundurularak Erzincan merkezinde bulunan rastgele seçilmiş 479 kız ve 525 erkek olmak üzere toplam 1004 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada veriler ''Öznel İyi Oluş Ölçeği'' (Lise Formu) ve hazırlanan ''Kişisel Bilgi Formu ile toplanmıştır''. Araştırma verileri SPSS 22.0 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi için Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır.Bulgular: Okul sporlarına katılımın öğrencilerin öznel iyi oluş düzeylerini artırdığı, okul sporlarına katılan kız öğrencilerin öznel iyi oluş düzeylerinin daha yüksek olduğu, okul türlerinin öznel iyi oluş düzeylerini etkilediği, okul sporuna katılmayan öğrencilerde sınıf seviyesi arttıkça öznel iyi oluş düzeyinin azaldığı ve gelir düzeyi en düşük olanların öznel iyi oluş düzeylerinin diğerlerinden düşük olduğu bulunmuştur.Sonuç: Araştırmadan elde edilen verilere göre okul sporlarına katılımın öğrencilerin öznel iyi oluş düzeylerini artırdığı, dolasıyla sporun bireylerin pozitif psikolojilerini olumlu yönde etkilediği görülmektedir. Bunun neticesinde de gençlerin spora yönlendirilmeleri, hayata daha olumlu bakmaları açısından önemlidir.Anahtar Kelimeler: Okul Sporları, öznel iyi oluş, pozitif Psikoloji, spor
dc.description.abstractIntroduction and Objective: The aim of this study is to determine the subjective well-being of high school students who participate or do not participate in school sports and to examine whether participating in school sports has an impact on subjective well-beingMaterials and Methods: The research place is in high schools of Erzincan Downtown City, the sample consists of 1004 people including 479 girls and 525 boys randomly selected in the center of Erzincan considering the school types. '' Subjective Well-Being Scale '' (High School Form) and '' Personal Information Form '' were collected in the study. Research data were analyzed using the SPSS 22.0 statistical program. Mann Whitney U test and Kruskal Wallis H test were used for the analysis of the data.Findings: It has been observed that attending to school sports activities are increasing subjective well-being level of students. The subjective of well-being level on girls who are attending to school sports activities was higher. Type of school is effecting the subjective of well-being levels. The subjective of well-being level status were lower who are not attending school sports activities at high class and students who have lowest income.Conclusion: According to the data obtained from the research, it is seen that participation in school sports increases the subjective well-being level of the students and affects positive psychology of individuals in the positive way. As a result, it is important that leading youth to make sports causes them to look future positively. Key words: Positive Psychology, school sports, sports, subjective well-Beingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında okul spor yarışmalarına katılan ve katılmayan öğrencilerin öznel iyi oluş düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of subjective well-being level on students who are participating or not participating to school sports at high school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-07
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPositive psychology
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmSecondary education students
dc.subject.ytmSport competitions
dc.subject.ytmWell-being
dc.subject.ytmSports
dc.identifier.yokid10196882
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid509223
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess