Show simple item record

dc.contributor.advisorŞıktar, Erdinç
dc.contributor.authorBaki, Eda
dc.date.accessioned2020-12-10T11:16:17Z
dc.date.available2020-12-10T11:16:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/258009
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı, gençlerin spor katılım düzeylerine göre iletişim becerilerini ve problem çözme yeteneklerini incelemektir.Materyal ve Metot: Çalışmaya üniversitede öğrenim gören 18-30 yaş arası 742 (369 erkek 373 kadın) genç katıldı. Çalışmada gençlerin spora katılma durumlarını belirlemek amacıyla Uluslararası Fiziksel Aktivite Ölçeği (UFAÖ)'nın kısa formu kullanıldı. İletişim beceri düzeylerini belirlemek amacıyla, Fidan Korkut (1996) tarafından geliştirilen İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ) ve problem çözme becerilerini belirlemek amacıyla Hepenner ve Petersen (1982) tarafından oluşturulan, Türk kültürüne uyarlaması ise Şahin, Şahin ve Hepenner tarafından yapılan Problem Çözme Becerisi Ölçeği (PÇBÖ) kullanıldı. Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programında analiz edilmiştir. Parametrik testlerden ikili değişkenler için Independent T testi kullanılmıştır. Tanımlayıcı özelliklere ait istatistikler için standart sapma, ortalama ve varyans analizi kullanılmıştır. İkiden fazla değişkenler de ise One Way Anova testi kullanılmıştır. Gruplar arasındaki ilişkiyi belirlemek için korelasyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel olarak p<0.05 düzeyinde anlamlı kabul edilmiştir.Bulgular: Elde edilen bulgulara göre; gençlerin fiziksel aktivite yapma alışkanlıklarının cinsiyet değişkeni açısından incelendiğinde kadın ve erkek katılımcılar arasında anlamlı farklılıklar olduğu ve bu farklılığın erkek katılımcılar lehine olduğu tespit edilmiştir. Gençlerin fiziksel aktivite yapma alışkanlıklarının aylık gelir düzeyleri açısından incelendiğinde katılımcılar arasında anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Katılımcıların fakülte değişkenine göre yapılan analiz sonucunda fiziksel aktivite düzeyi toplam puanı arasında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların fakülte değişkenine göre yapılan analiz sonucunda iletişim becerileri toplam puanlarında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların fakülte değişkenine göre yapılan analizi sonucunda problem çözme becerisi toplam puanı ve alt boyut puanlarında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların iletişim becerileri değerlendirme ölçeği toplam puanı, fiziksel aktivite toplam puanı, problem çözme becerisi ölçeği toplam puanı ve alt boyutları arasındaki ilişki incelendiğinde anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.Sonuç: Gençlerin fiziksel aktiviteye katılımları, iletişim becerileri, problem çözme becerileri ve alt boyutları arasında ilişki olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Fiziksel Aktivite, İletişim, Problem Çözme, Spor.
dc.description.abstractInvestigation of Communication Skills and Problem Solving Skills of Young People According to Sport Participation LevelsAim: The purpose of the study is to examine communication skills and problem solving abilities of young people according to their level of sport participation.Material and Method: Young people aged between eighteen and thirty, 742 (369 male, 373 female) attended the study. In this study, International Physical Activity Questionnaire (IPAQ) short form was used to determine the participation of young people to sports. In order to determine the communication skill levels, the Communication Skills Assessment Scale (IBAS) developed by Fidan Korkut (1996) was used. Problem Solving Skills Scale, developed by Hepenner and Petersen (1982) and adapted to Turkish culture by Şahin, Şahin and Hepenner, was used to determine Problem Solving Skills Levels. The data obtained from the study were analyzed in SPSS 22.0 package program. Standard deviation, mean and variance analysis were used for the statistics of descriptive characteristics. According to normality homogeneity test, Independent T test was used for parametric variables. One Way Anova test was used for more than two variables. Correlation analysis was used to determine the relationship between the groups. Statistical results were evaluated p<0.05 significance level.Results: According to the findings; When the physical activity behavior of young people were examined in terms of gender variables, it was found that there were significant differences, this difference was in favor of male participants. When the physical activity behavior of the youth were examined in terms of monthly income levels, it was determined that there was a significant difference between the participants. As a result of the analysis conducted according to the faculty variables, It was determined that there was a significant difference among physical activity total score of the participants. As a result of the analysis conducted according to the faculty variables, it was found that there were significant differences in the communication skills total scores. As a result of the analysis conducted according to the faculty variables, it was determined that there were significant differences in the problem solving ability total score and sub-dimension scores. There were significant differences among the participants' communication skills assessment scale total score, physical activity total score, problem solving skill total score and sub-dimensions.Conclusion: It was determined that there was a relationship between youth participation in physical activity, communication skills, problem solving skills and sub-dimensions.Keywords: Communication, Physical Activity, Problem Solving, Sport.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleGençlerin spora katılım düzeylerine göre iletişim becerileriyle problem çözme yeteneklerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of communication skills and problem solving skills of young people according to sport participation levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-23
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmYoungs
dc.subject.ytmPhysical activity
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmSports
dc.identifier.yokid10265600
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid566085
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess