dc.contributor.advisor | Koç, Yakup | |
dc.contributor.author | Yeniçeri, Samed | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:16:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:16:13Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/257990 | |
dc.description.abstract | Giriş ve Amaç: Bu çalışmanın amacı, farklı branş öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor öğretmenlerine ve beden eğitimi ve spor dersine yönelik algılarını ortaya çıkarmaktır. Materyal Metot: Bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden biri olan fenomenoloji (olgu bilim) kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İstanbul'a bağlı Başakşehir, Avcılar, Küçükçekmece ve Esenyurt ilçelerindeki liselerde görev yapan 346 öğretmen oluşturmuştur. Araştırma verileri öğretmenlerin `Beden eğitimi öğretmeni …… gibidir. Çünkü …...` ve `Beden eğitimi ve spor dersi …... gibidir. Çünkü …...` cümlelerini tamamlamaları ile elde edilmiştir. Verilerin analizi `adlandırma, tasnif etme, kategori geliştirme, geçerlik ve güvenirliği sağlama ve verileri bilgisayar ortamına aktarma` aşamalarından oluşmuştur. Bulgular ve Sonuç: Çalışmaya katılan toplam 346 öğretmen, beden eğitimi öğretmeni için 215, beden eğitimi ve spor dersi için 191 farklı metafor üretmişlerdir. Araştırmada beden eğitimi ve spor öğretmeni için (336, % 97.11), beden eğitimi ve spor dersi için (338, % 97.69) oranında olumlu yönde metafor üretilirken, beden eğitimi ve spor öğretmeni için (10, %2.89), beden eğitimi ve spor dersi için (8, %2.31) oranında olumsuz yönde metafor üretilmiştir. Kullanım sayılarına göre sırasıyla beden eğitimi öğretmeni için `arkadaş (9), demir (7), doktor (7), ağaç (6), güneş (6), ışık (6)`; beden eğitimi ve spor dersi için `terapi (23), ilaç (18), nefes (16), hayat (11), su (11)` metaforları kullanılmıştır. Üretilen metaforların ait olduğu kavramsal kategoriler incelendiğinde öğretmenlerin beden eğitimi öğretmenleri için en çok `Sağlık ve Huzur Kaynağı Olarak Beden Eğitimi Öğretmeni (f=57, %16.47)`, `Rehber Olarak Beden Eğitimi Öğretmeni (f=46, %13.29)`, `Öğretici Olarak Beden Eğitimi Öğretmeni (f=41, % 11.85)` kategorilerine ait metaforlar üretirken, Beden Eğitimi ve Spor Dersi için en çok `Sağlık ve Huzur Kaynağı Olarak Beden Eğitimi ve Spor Dersi (f= 148, % 42.77)`, `Değer ve Duyguların İfadesi Olarak Beden Eğitimi ve Spor Dersi (f=48, % 13.87)`, `Tabiatla İlgili Olarak Beden Eğitimi ve Spor Dersi (f=35, % 10.12)` kategorilerine ait metaforlar ürettikleri belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni, Beden Eğitimi ve Spor Dersi, Metafor | |
dc.description.abstract | Metaphoric Analysis of Perceptions of Different Branch Teachers Towards Physical Education and Sports Teachers and Physical Education and Sports CourseIntroduction and Aim: The aim of this study is to reveal the perceptions of different branch teachers on physical education and sports (P.E.S.) teachers and physical education and sports (P.E.S) course.Material and Method: In this study, one of the qualitative research designs, phenomenology, has been used. The study group consists of 346 teachers working in the high schools of Başakşehir, Avcılar, Küçükçekmece and Esenyurt districts of İstanbul in the 2018-2019 academic year. Research data has been obtained from the completion of the sentences such as; `P.E.S. teacher is like….. Because…..` and `P.E.S. course is like …. Because….` The analysis of the data is composed of naming, classification, category development, ensuring validity and reliability and transferring data to computer. Findings and Conclusions: A total of 346 teachers generated 215 different metaphors for P.E,S teachers and 191 for P.E.S. course. In the research, positive metaphors were produced for physical education and sports teachers (336, 97.11%), physical education and sports (338, 97.69%), while negative metaphors were produced for physical education and sports teachers (10, 2.89), (8, 2.31%). According to the number of usage, below are the metaphors used respectively for physical education teachers: friend (9), iron (7), doctor (7), tree (6), sun (6), light (6). Teachers have used the following metaphors for physical education and sports respectively; therapy (23), medicine (18), breathing (16), life (11), water (11). When the conceptual categories belonging to the metaphors generated are examined, teachers have generated metaphors for P.E.S. teachers mostly belonging to the categories below: P.E. teacher as A Health and Peace Source (f=57, %16.47), P.E.S. teacher as a guide (f=46, %13.29), P.E.S. Teacher as An Instructor ( f=41, %11.85). They generated metaphors for P.E.S. course mostly on the following categories: P.E.S. course as a health and peace source (f=148, %42.77), P.E.S. course as an expression of values and emotions (f= 48, %13.87), P.E.S. course in relation with nature (f= 35, %10.12)Keywords: Physical Education and Sports Teacher, Physical Education and Sports Course, Metaphor | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Farklı branş öğretmenlerinin beden eğitimi öğretmenlerine ve beden eğitimi ve spor derslerine yönelik algılarının metaforik analizi | |
dc.title.alternative | Metaphoric analysis of perceptions of different branch teachers towards physical education and sports teachers and physical education and sports course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-10 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical education and training | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Physical education and training | |
dc.subject.ytm | Perception | |
dc.subject.ytm | Metaphor | |
dc.identifier.yokid | 10293777 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 574237 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |