Search
Now showing items 1-10 of 15
Dinleyici yanıt sistemi destekli etkinliklerin okul öncesi eğitimde kullanımının incelenmesineyönelik bir araştırma
(2022)
Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin dinleyici yanıt sistemi kullanım deneyimlerini incelemektir. Bu araştırmada dinleyici yanıt sisteminin öğrencilere katkısının derinlemesine araştırılması için nitel araştırma ...
Çevrimiçi uygulanan senaryo temelli öğrenme modelinin üniversite öğrencilerinin İngilizce yazma becerisine, yazma motivasyonuna ve öz yeterlik inancına etkisi
(2022)
Yabancı dil olarak İngilizce yazma becerisinin gelişmesi bireylerin daha iyi bir eğitim alabilmelerine, daha iyi iş olanakları elde edebilmelerine, akademik başarılarının artmasına olanak sağlamaktadır. Öğrencilerin İngilizce ...
Argümantasyon temelli sosyal bilgiler öğretimi ile hukuk okuryazarlığı uygulamaları: Bir karma yöntem araştırması
(2022)
Son dönemlerde giderek önemi artan becerilerden birisi de hukuk okuryazarlığı becerisidir. Nitekim hukuk okuryazarlığı becerisi gelişmiş bireylerin toplumun sorunlarına duyarlı, yapıcı, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen ...
İlkokul öğrencilerine yönelik dijital vatandaşlık tutum ölçeği geliştirme: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
(2022)
Bu araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin dijital vatandaşlık tutumlarını belirlemeyeyönelik ölçek geliştirmektir. Araştırmada ilk olarak dijital vatandaşlık ile ilgili alanyazın taraması yapılarak kuramsal alt yapı ...
7. sınıf fen bilimleri dersinde dönüşümsel öğrenme modeline dayalı öğretimin öğrencilerin başarı ve düşünme becerilerine etkisi
(2022)
Dönüşümsel öğrenme modeline dayalı öğretim uygulamalarının ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin başarı, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme becerisi, öz düzenleme becerisi ve bilimsel epistemolojik inançlarına etkisinin ...
7. sınıf matematik dersinde kullanılan işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin akademik başarı, tutum ve eleştirel düşünme eğilimi üzerindeki etkisi
(2022)
Bu araştırmada, 7. sınıf matematik dersi `veri analizi` alt öğrenme alanında işbirliğine dayalı öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımının öğrencilerin akademik başarı, matematiğe yönelik tutum ve eleştirel düşünme ...
İlköğretim matematik öğretmenlerinin 2018 yılında güncellenen 7. sınıf matematik ders programına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(2022)
Bu araştırmanın amacı, 2018 yılında güncellenen 7. sınıf matematik ders programına ilişkin ilköğretim matematik öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Bu nitel araştırmada olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın ...
4. sınıf kesirler ünitesinin öğretiminde 3B yazıcıların kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
(2022)
Araştırmada, ilkokul 4. sınıf matematik dersi, kesirler ünitesinin öğretiminde, 3B yazıcıların öğrencilerin akademik başarılarına olan etkisinin belirlenmesi ve bu yazıcılar hakkında öğrencilerin görüşlerinin ortaya ...
Ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile üstbilişsel farkındalıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi (İstanbul örneklemi)
(2022)
Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile üstbilişsel farkındalıkları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ...
SOLO Taksonomiye göre hazırlanan kodlama öğretim programı tasarısının çevrimiçi uygulanması ve öğrenme ürünleri üzerinde etkisinin incelenmesi
(2022)
Günümüzde öğrenciler hangi mesleği seçerlerse seçsinler teknolojiye ilişkin yeterliklere sahip olmaları beklenmektedir. Bugünün dünyasında da kodlama, matematik ve okuma-yazma ile birlikte temel bir gereksinim haline ...