dc.contributor.advisor | Ünlü, İhsan | |
dc.contributor.author | Kizilkaya, Muhammet Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:14:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:14:50Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-10-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/257625 | |
dc.description.abstract | Teknolojide meydana gelen çeşitli yenilikler eğitim ortamlarına aktarılmaktadır. Eğitim ortamlarına aktarılan bu yenilikler eğitim programlarının geliştirilmesini, öğretim kaynaklarının yenilenmesini, sınıf ortamlarının yeniden düzenlenmesini ve öğretmenlerin sürekli olarak eğitilmesini gerekli kılmaktadır. Bu nedenler göz önüne alındığında sosyal bilgiler öğretmenlerinin etkileşimli (akıllı) tahta kullanım becerilerinin incelenmesi önem arz etmektedir. Yapılan araştırmanın amacı; sosyal bilgiler öğretmenlerinin etkileşimli (akıllı) tahtayı etkin bir şekilde kullanıp kullanmadıklarının tespitini yaparak aktarılan görüşler yoluyla dile getirilen sorunlara çözüm bulmak ve etkileşimli (akıllı) tahtanın daha etkin kullanımı hususunda önerilerde bulunmaktır. Araştırma Erzurum merkez ilçelerinde (Yakutiye, Aziziye ve Palandöken) bulunan ortaokullarda görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri alınarak yapılmıştır.Sosyal bilgiler öğretmenlerinin etkileşimli (akıllı) tahta kullanım becerileri çeşitli değişkenler (cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, akıllı tahtayı kullanmayı öğrenme, öğretmenlik mesleği hizmet süresi, çalışılan kurum vb.) açısından incelenmiş ve yorumlanarak bir sonuca varılmıştır. Araştırmada `Akıllı Tahta Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşlerini Belirleme Anketi` ile elde edilen veriler istatistik programına uygun olarak kodlanmış ve SPSS 24.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Farklılıkların ortaya çıkarılmasında, parametrik (ilişkisiz örneklemler t-testi, tek yönlü varyans analizi-ANOVA) testler üzerinden P>0,05 anlamlılık değeri dikkate alınarak analizler yapılmıştır.Sonuç olarak, sosyal bilgiler öğretmenlerinin etkileşimli (akıllı) tahta kullanım becerilerinin normal düzeyde olduğu kanısına varılmıştır.Anahtar kelimeler: Teknoloji, Eğitim teknolojisi, Öğretim teknolojisi, öğretmen yeterlikleri, F.A.T.İ.H. Projesi, etkileşimli tahtalar | |
dc.description.abstract | The different innovations in technology are used in educational environments. These innovations which transferred to educational environments are applied in development of educational programs, renewal of educational resources, reorganization of classroom environments and the constant training of teachers. Considering these reasons, it is important to examine the interactive (smart) board use skills of Social Studies teachers. Considering these reasons we think that the researching of smart board's using skills by teachers of social studies has importance of study. The aim of the research is to determine the using smart board's skills by teachers of social studies effectively or not and to find solutions of problems expressed through the feedback and to propose more effective ways of using use of interactive (smart) board. The research was conducted in Erzurum central districts (Yakutiye, Aziziye and Palandöken) with the ideas of Social Studies teachers.Interactive (smart) board use skills of social studies teachers various variables (gender, age, level of education, learning to use smart board, teaching profession service time, institution, etc.) examined and interpreted in terms of a conclusion has been reached. The conclusion of researching smart board skills by teachers of social studies has been reached by the details like gender, age, level of education, the ability of using smart board, the experience of teaching assistant, institution, etc. In this study, the data obtained from the `determining teacher's views on smart board use survey` were coded in accordance with the statistical program and analyzed with SPSS 24.0 package program. P>0.05 significance value was taken into consideration by means of parametric (independent samples t-test, one-way ANOVA) tests. As a result, it was concluded that social studies teachers ' interactive (smart) board use skills were at a normal level. As a result the research shows us that the using of interactive board by teachers of social studies has standard level.Keywords: Technology, educational technology, instructional technology, teacher competencies, F.A.T.I.H. Project, interactive boards. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmenlerinin etkileşimli (akıllı) tahta kullanım becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of the interactive (Smart) board use skills of social studies teachers in terms of various variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-21 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Smart board | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Instructional technologies | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.identifier.yokid | 10195060 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 515959 | |
dc.description.pages | 167 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |