C1 seviyesi yabancı öğrencilerin yazma sınavına yönelik bir değerlendirme
dc.contributor.advisor | Arslan, Mahmut Abdullah | |
dc.contributor.author | Yildirim, Öznur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:14:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:14:45Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-05-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/257575 | |
dc.description.abstract | Anlatmaya dayalı beceriler arasında yer alan yazma becerisi hedef dile ait temel yapı ve kelime dağarcığının öğrenciye kazandırılmasında büyük rol oynamaktadır. Hedef dilde oluşturulan yazma alıştırmaları aynı zamanda diğer becerilerin gelişmesine de yardımcı olmaktadır. Çalışmada tez çalışmasında İstanbul Üniversitesi Dil Merkezinde son üç sene içerisinde Türkçe öğrenmiş C1 düzeyi 100 yabancı öğrencinin yazma sınavlarındaki başarı durumlarının incelenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin en çok zorlandıkları alanlardan biri olan yazma becerisini ne derece elde ettikleri; dil bilgisi, yazım ve noktalama kurallarına uyma durumları ve akademik hazırbulunuşlukları bu tez çalışmasının inceleme alanlarını oluşturmaktadır. Bu doğrultuda araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini oluşturan C1 düzeyi 100 öğrenciden elde edilen veriler Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma becerilerinin kazanımına ışık tutacaktır.Anahtar kelimeler: Yabancılara Türkçe öğretimi, yazma becerisi, C1 düzeyi | |
dc.description.abstract | Writing skill which is one of the narrative skills plays a major role in gaining the basic structure and vocabulary of foreign language. Writing exercises in foreign language also help developing other skills. In this study, it is aimed to examine the achievement in writing exams of hundred students who have studied Turkish in the Istanbul University Language Center for the past three years. This thesis consists of students learning outcomes of writing skills which is one of the most difficult language skills, grammar, spelling and punctuation rules used by foreign students and academic standing of foreign students. In this context, this study is based on documentary analysis within the qualitative methods. The data obtained from hundred C1 level students will be guided the development of writing skills of students who tend to learn Turkish as a foreign language. Keywords: Teaching Turkish to foreigners, Writing Skills, C1 level. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | C1 seviyesi yabancı öğrencilerin yazma sınavına yönelik bir değerlendirme | |
dc.title.alternative | An evaluation of C1 level foreign students' writing exam as an assessment of the level of foreign students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-15 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning strategies | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Written examinations | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign domestic students | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.identifier.yokid | 10212315 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 528887 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |