Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Mahmut Abdullah
dc.contributor.authorYildirim, Öznur
dc.date.accessioned2020-12-10T11:14:45Z
dc.date.available2020-12-10T11:14:45Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-05-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/257575
dc.description.abstractAnlatmaya dayalı beceriler arasında yer alan yazma becerisi hedef dile ait temel yapı ve kelime dağarcığının öğrenciye kazandırılmasında büyük rol oynamaktadır. Hedef dilde oluşturulan yazma alıştırmaları aynı zamanda diğer becerilerin gelişmesine de yardımcı olmaktadır. Çalışmada tez çalışmasında İstanbul Üniversitesi Dil Merkezinde son üç sene içerisinde Türkçe öğrenmiş C1 düzeyi 100 yabancı öğrencinin yazma sınavlarındaki başarı durumlarının incelenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin en çok zorlandıkları alanlardan biri olan yazma becerisini ne derece elde ettikleri; dil bilgisi, yazım ve noktalama kurallarına uyma durumları ve akademik hazırbulunuşlukları bu tez çalışmasının inceleme alanlarını oluşturmaktadır. Bu doğrultuda araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini oluşturan C1 düzeyi 100 öğrenciden elde edilen veriler Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma becerilerinin kazanımına ışık tutacaktır.Anahtar kelimeler: Yabancılara Türkçe öğretimi, yazma becerisi, C1 düzeyi
dc.description.abstractWriting skill which is one of the narrative skills plays a major role in gaining the basic structure and vocabulary of foreign language. Writing exercises in foreign language also help developing other skills. In this study, it is aimed to examine the achievement in writing exams of hundred students who have studied Turkish in the Istanbul University Language Center for the past three years. This thesis consists of students learning outcomes of writing skills which is one of the most difficult language skills, grammar, spelling and punctuation rules used by foreign students and academic standing of foreign students. In this context, this study is based on documentary analysis within the qualitative methods. The data obtained from hundred C1 level students will be guided the development of writing skills of students who tend to learn Turkish as a foreign language. Keywords: Teaching Turkish to foreigners, Writing Skills, C1 level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleC1 seviyesi yabancı öğrencilerin yazma sınavına yönelik bir değerlendirme
dc.title.alternativeAn evaluation of C1 level foreign students' writing exam as an assessment of the level of foreign students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-15
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language learning strategies
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmWritten examinations
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmForeign domestic students
dc.subject.ytmWriting skills
dc.identifier.yokid10212315
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid528887
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess