Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuz, Selahattin
dc.contributor.authorDoğançay, Sena Özge
dc.date.accessioned2020-12-10T11:14:44Z
dc.date.available2020-12-10T11:14:44Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/257574
dc.description.abstractOrganizasyonlar yaşamlarını devam ettirebilmeleri için müşteri memnuniyetini sağlamaları yanında, çalışanlarını da mutlu etmeleri gerekmektedir. Bu çalışmada bankacılık sektöründe çalışanların, hizmet içi eğitim karşılığında iş tatmin düzeylerinde herhangi bir değişiklik olup olmadığı test edilmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda özel bir bankanın çalışanlarına anket uygulanmıştır. Anket sorularının analizinde frekans dağılımları, güvenilirlik analizi, t-testi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Normal dağılmayan veriler için bu testlerin parametrik olmayanları kullanılmıştır.Çalışma neticesinde, hizmet içi eğitim ile iş tatmininin demografik özelliklerden (cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi ve çalışma süreleri) etkilenmediği görülmüştür. Hizmet içi eğitim alan çalışanların eğitim sonrası değerlendirmelerinde, iş performanslarının takip edilmesinin olumlu sonuçlar doğurduğu incelenmiştir. Alınan eğitim sonrası maaş ve terfi miktarlarının artması sonucu çalışanlarda iş tatmin düzeyi yükselmiş, hizmet içi eğitim ile iş tatmini arasında doğrusal bir ilişkinin yer aldığı gözlenmiştir.
dc.description.abstractOrganizations need to ensure customer satisfaction in order to continue their lives, as well as make their employees happy. In this study, it has been tried to test whether there is any change in the job satisfaction levels of the employees in the banking sector. Frequency analysis, reliability analysis, t-test, one way analysis of variance, correlation analysis and regression analysis were used in the analysis of the questionnaire. Non-parametric tests of these tests were used for normal non-dispersive data.As a result of the study, it was observed that in-service training and job satisfaction were not affected by demographic characteristics (gender, age, education level and working time). In the post-training evaluations of employees receiving in-service training, it has been investigated that pursuing job performance has positive results. After the increase in salary and promotion amounts after the training, the level of job satisfaction increased and the linear relationship between in-service training and job satisfaction was observed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHizmet içi eğitim ile iş tatmini arasındaki ilişki: Banka personeli üzerinde bir araştırma
dc.title.alternativeThe relation between internal service trainig and job satisfaction: A research on the staff of the bank
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-17
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBank employees
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.identifier.yokid10193083
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid515677
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess