dc.contributor.advisor | Başıbüyük, Adem | |
dc.contributor.author | Naldan, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:14:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:14:33Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/257516 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ülkelerinde yaşanan karışıklıklardan dolayı kitleler halinde Türkiye ve Almanya'ya göç etmek zorunda kalan mültecilere uygulanan eğitimi karşılaştırmak ve elde edilen bulgular doğrultusunda Türkiye'deki mülteci eğitimine öneriler geliştirmek amacıyla yapılmıştır.Ortadoğu'nun ve Avrupa'nın en kalabalık mülteci nüfusuna sahip bu iki ülkenin karşılaştıkları yoğun göç dalgalarında en büyük grubu oluşturan çocuk ve gençler için nasıl bir eğitim yolu izledikleri, yayınlanan mevzuatlar, kaldıkları kamplarda sunulan eğitim, devlet okullarına erişim imkânları, öğrencilerin okullara tahsisleri, dil eğitimi hizmetleri, mülteciler için öğretmenlerin seçimi, yaygın eğitim, STK hizmetleri, mesleki eğitim, diploma denkliklerinin nasıl sağlandığı ve mülteci gençlerin yükseköğretime kabulü konuları incelenerek iki ülke uygulamaları arasındaki benzerlik ve farklar ortaya konulmuştur.Nitel araştırma yönteminin tercih edildiği çalışmada, veriler belgesel tarama tekniği ile elde edilip alt amaçlar çerçevesinde karşılaştırmalı eğitimin analiz yöntemlerinden olan yatay ve tanımlayıcı yaklaşımla analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen bilgiler için Türkiye ve Almanya'nın göç ve eğitimden sorumlu resmi kurum ve kuruluşlarının elektronik sayfalarından, ilgili kitap, makale, tez, proje raporu vb. basılı bilimsel kaynaklardan yararlanılmıştır.Çalışmada Almanya'daki uygulamalar Türkiye'deki mevcut durum ile karşılaştırılmış ve bu karşılaştırma sonucunda bir takım benzerlik ve farklılıklara rastlanmıştır. Başta misafir olarak algılanıp geri dönecekleri hesap edilerek planlar yapılsa da ülkemizde geçicilik statüsünden vatandaşlığa uzanan bir yolda ilerleyen mültecilerin yeni toplumlarına uyumlarında en önemli faktörün eğitim olduğunun bilinci ile Türkiye'de mülteci eğitimini kapsayacak eğitim politikalarının geliştirilmesine yönelik öneriler çalışmada sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Mülteci Eğitimi, Karşılaştırmalı Eğitim, Türk Eğitim Sistemi, Alman Eğitim Sistemi. | |
dc.description.abstract | This research was conducted to develop proposals on refugee education in Turkey on the findings as to compare training applied to the remaining refugees forced to migrate to Turkey and Germany and obtained masse because of the intricacies of their country.How the two countries with the most populous refugee populations in the Middle East and Europe are following the educational paths for children and young people who make up the largest group of immigration waves, the legislation published, the education provided in the camps, the access to the public schools, the allocation of students to schools, language education services, teachers' choice for refugees, non-formal education, NGO services, vocational training, how diploma equivalence is provided and the acceptance of refugee youth to higher education are examined and the similarities and differences between the two countries have been revealed.In the study, where qualitative research method was preferred, the data were obtained by documentary scanning technique and analyzed with the horizontal and descriptive approach which is one of the analysis methods of comparative education within the framework of sub-objectives. The information obtained in this study, from the electronic pages of the official institutions and organizations responsible for migration and education in Turkey and Germany, related books, articles, thesis, project report and so on. printed scientific sources were used.In this study, applications in Germany,has been compared with the current situation in Turkey and has seen a number of similarities and differences in the results of this comparison. Perceived as primarily guests, by calculating their return to their homeland plans have been undertaken, in our country, of a road running refugee extending citizenship from transience status, in compliance with the new society with the awareness that the most important factor in education, recommendations for the improvement of education to cover the refugee education policy in Turkey is presented in the study.Key Words: Refugee Education, Comparative Education, Turkish Education System, German Education System | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye ve Almanya`daki mülteci eğitiminin karşılaştırmalı olarak incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigetion of refugee education in Turkey and Germany mutually | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-28 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10283061 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 584690 | |
dc.description.pages | 154 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı | |