dc.contributor.advisor | Çiçek, Ali | |
dc.contributor.author | Akmugan, Ali Mürsel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:14:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:14:27Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-06-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/257495 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Erzincan ili merkez ilkokullarında okuyan 4. sınıf öğ-rencilerinin Türkçe dersi çalışma kitabı-1'de yaptıkları noktalama ve yazım hatalarını tespit etmektir. Araştırmanın desenini nitel araştırma desenlerinden durum çalışması (case studies) oluşturmaktadır. Bu araştırmanın çalışma gurubunu 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Erzincan il merkezindeki 7 tane ilkokulda öğrenim görmekte olan 58 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde nitel örnekleme yöntem-lerinden biri olan kolay ulaşılabilir durum örneklemesi (convenience sampling) se-çilmiştir. Araştırmanın verileri, Kişisel Bilgi Formu ile Noktalama İşaretleri ve Yazım Biçimleri Kontrol Listesine dayalı olarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verileri çözümlemek için SPSS ve Microsoft Office Excel Çalışma Sayfası kullanılmıştır. Elde edilen veriler belirlenen başlıklara göre tasnif edilmiş ve veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Yapılan bu araştırmanın sonucunda, noktalama işaretlerinden nokta, virgül, noktalı virgül, üç nokta, soru işareti, uzun çizgi, eğik çizgi, tırnak işareti, denden işareti, yay ayraç ve kesme işaretini çalışma kitaplarında kullanan öğrencilerin bu noktalama işaretleri ile ilgili becerileri yeterince kazanamadıkları görülmüştür. Ancak çalışma kitaplarında, noktalama işaretlerinden iki nokta, ünlem işareti ve kısa çizgiyi kullanan öğrencilerin bu noktalama işaretleri ile ilgili becerileri yeterince kazandıkları tespit edilmiştir. Çalışma kitaplarında yazım biçimlerinden soru eki mi, mı, mu, mü, sayıların yazılışı, kısaltmaların yazılışı ve büyük harflerin yazılışı ile ilgili becerileri kullanan öğrencilerin, bu yazım biçimleri ile ilgili becerileri yeterince kazanamadıkları görülmüştür. Çalışma kitaplarında yazım biçimlerinden bağlaç olan ki ve da, de'yi kullanan öğrencilerin bu yazım biçimleri ile ilgili becerileri yeterince kazandıkları tespit edilmiştir. Ayrıca Türkçe dersi çalışma kitabı-1 ile 2015 yılında hazırlanan Türkçe Dersi Öğretim Programının tam olarak uyuşmadığı da tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Türkçe Dersi Çalışma Kitabı-1, Noktalama İşaretleri, Ya-zım Biçimleri, İlkokul. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the punctuation and spelling mistakes of the 4th grade students in the book Turkish Lesson Workbook-1 in primary schools in Erzincan.Case studies, one of the qualitativere search designs, form the pattern of the research. The study group of this study consists of 58 students studying in 7 primary schools in Erzincan city center in the 2017-2018 academic year. In the study group, convenience sampling, one of the qualitative sampling methods, wasselected. The data of the study were collected based on the Personal Information Form and Punctuation Marks and Spelling Forms Checklist. SPSS and Microsoft Office Excel Worksheet were used to analyze the data. The data were classified according to the determined headings and the data were subjected to descriptive analysis. According to the results of this study, we can express the following: It has been observed that students who work in the book with punctuation marks such as dot, comma, semicolon, three-point, question mark, long line, slash, quotation marks, the sign of the bow, spring bracket and cutting mark failed to gain enough skills. However, in the workbooks, it was determined that the students who use the punctuation marks such as two points, exclamation point and the short line gained enough skills about these punctuation marks. It was seen that students who use the skills in the workbooks related to the questions attachments such as (mi, mı, mu and mü), the writing of the numbers, the writing of the abbreviations and the writing of the capital letters have not been able to gain enough skills about these forms of writing. It is determined that the students who use conjunctions such as (-ki, -da and –de) gained enough skills about these forms of writing. Inaddition, it was determined that the Turkish Course Study Book-1 and the Turkish Course Curriculum prepared in 2015 did not match exactly.Key Words: Turkish Lesson Workbook-1, Punctuation, Writing Forms, Primary School. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin çalışma kitaplarında yaptıkları yazım ve noktalama hatalarının tespiti (Erzincan örneği) | |
dc.title.alternative | Determination of writing and punctuation error of primary school 4th graduate students in the working books (Erzincan model) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-19 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Work | |
dc.subject.ytm | Workbooks | |
dc.subject.ytm | Writing errors | |
dc.subject.ytm | Punctuation marks | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Erzincan | |
dc.identifier.yokid | 10231628 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 537611 | |
dc.description.pages | 201 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı | |