Tuncel Altınköprü`nün `Serüven Peşinde` dizisinde yer alan eğitsel iletiler
dc.contributor.advisor | Yakar, Yasin Mahmut | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Hacer | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:14:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:14:07Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/257403 | |
dc.description.abstract | Çocuklar için kaleme alınan eserlerde sunulan iletilerin çocuk okurun kişilik gelişiminde önemli bir etkisi olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı Tuncel Altınköprü'nün çocuklar için kaleme aldığı Serüven Peşinde adlı dizisinde yer alan eğitsel iletileri ve bu iletilerin kategorilere göre dağılımını tespit etmektir. Literatürde Tuncel Altınköprü'nün eserleriyle ilgili herhangi bir çalışmanın var olmaması da bu çalışmanın hareket noktasını oluşturmaktadır. Doküman analizi deseniyle kurgulanan çalışmada Altınköprü'nün Serüven Peşinde adlı dizisi incelenen dokümanları oluşturmaktadır. Bu eserler önce betimsel analize tabi tutulmuş, ardından elde edilen veri seti üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Tespit edilen eğitsel iletiler kategorilere ayrılmış, sonrasında bu kategoriler de alt başlıklara bölünmüştür. Ayrıca Tuncel Altınköprü ile eserleri ve eserlerini kaleme alma süreci ile ilgili yarı yapılandırılmış bir görüşme yapılmış, analizler yapılırken bu görüşmeden elde edilen verilerden yararlanılmıştır.Çalışma sonucunda Altınköprü'nün eserlerinin eğitsel iletiler bağlamında zengin bir içeriğe sahip olduğu; bu iletilerin kişisel gelişimi destekleyen iletiler, toplumsal gelişimi destekleyen iletiler, ulusal gelişimi destekleyen iletiler, dinî gelişimi destekleyen iletiler, çevre bilincini destekleyen iletiler ve evrensel gelişimini destekleyen iletiler başlıkları altında yer aldığı ve Altınköprü'nün eserlerinin çocuğun kişisel gelişimine katkı sağlayabilecek iletiler içerdiği tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The messages presented in the works written for children are thought to have a significant effect on the personality development of the child-reader. In this context, the aim of the study is to determine the educational messages and the distribution of these messages according to the categories in the series called Serüven Peşinde, written by Tuncel Altınköprü for children. The absence of any studies on the works of Tuncel Altınköprü constitutes the starting point of this study. In the study, which is designed with document analysis pattern, Altınköprü's Serüven Peşinde series constitutes the examined documents. These works were subjected to descriptive analysis and then content analysis was performed on the data set obtained. The identified educational messages were divided into categories and then these categories were subdivided. In addition, a semi-structured interview was held with Tuncel Altınköprü about his works and the process of writing his works, and the data obtained from this interview were used during the analyzes.As a result of the study, Altınköprü's works have a rich content in the context of educational messages and these messages are gathered under the headings of the messages that support personal education, the messages that support national development, the messages that support religious development, the messages that support environmental consciousness and the messages that support universal development. It was determined that most of the works of Altınköprü contain the messages that can contribute to personel development. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Tuncel Altınköprü`nün `Serüven Peşinde` dizisinde yer alan eğitsel iletiler | |
dc.title.alternative | Educational messages in `Serüven Peşinde` of Tuncel Altinköprü | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-21 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10258641 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 580519 | |
dc.description.pages | 169 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |