Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirdöğen, Serkan
dc.contributor.authorAyvaz, Bilge Kağan
dc.date.accessioned2020-12-10T11:13:51Z
dc.date.available2020-12-10T11:13:51Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/257318
dc.description.abstractDünyada inovasyon faaliyetleriyle rekabet gücü arasındaki ilişki her geçen gün biraz daha fazla dikkat çekmektedir. Günümüzde, işletmeler rekabetçi bir pazar ortamında hayatta kalabilmek için kendilerini geliştirmeleri ve güncellemeleri gerekir. Bu gelişmeyi mevcut ürün veya hizmetlerini iyileştirme şeklinde yapabilecekleri gibi, tamamen farklı bir ürün veya hizmet meydana getirerek de yapabilir ve pazar koşullarında avantaj elde edebilirler. Buradan hareketle bu çalışmanın temel amacı işletmelerin inovasyon faaliyetleri ile rekabet güçleri arasındaki ilişkinin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Araştırmada tam tarama modeli kullanılarak TRA1 bölgesinde OSB'de aktif olarak faaliyetlerine devam eden 135 adet küçük ve orta büyüklükteki işletmeye anket uygulanmıştır. İnovasyon faaliyetleri ve rekabet gücü arasındaki ilişki, inovasyonun dört alt boyutu olan ürün, pazarlama, organizasyonel ve süreç halinde ve işletmenin özellikleri kapsamında incelenmiştir. Elde edilen verilerin analiz sonucuna göre işletmelerde uygulanan inovasyon ile rekabet güçleri arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe relationship between innovation activities and competitiveness in the world is getting more and more attention. Nowadays, businesses need to develop and update themselves in order to survive in a competitive market environment. It can either do this in the form of improvement of existing products or services, or by creating a completely different product or service. So they gain advantage in market conditions. In addition, businesses can gain advantage in market conditions through changes in their internal structures or production processes. From this point of view, the main purpose of this study is to examine the relationship between innovation activities and competitiveness of businesses. In this research, 135 small and medium sized enterprises that are active in the Organized Industrial Zone in TRA1 region have been surveyed by using full screening model. The relationship between innovation activities and competitiveness is examined in four sub-dimensions of innovation: product, marketing, organizational and process innovation, and within the scope of the characteristics of the businesses. As a result of the analysis of the data obtained, it was found that there is a moderate, positive and significant relationship between innovation activities and competitiveness in businesses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerin inovasyon faaliyetleriyle rekabet güçleri arasındaki ilişkinin incelenmesi: Tra1 bölgesi organize sanayi bölgelerinde faaliyet gösteren Kobi`ler üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between the innovation activities of companies and competitiveness: A research on Smes operating in organized industrial zones in tra1 region
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-22
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10267554
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid570793
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess