Öğretmen adaylarının tarihi dizi/filmlerle yaşam boyu öğrenme algısı ve tarih şuuru oluşumu hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Yavuz, Erdem | |
dc.contributor.author | Şahin, Kübra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:13:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:13:46Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/257283 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının tarihi dizi/filmlerle yaşam boyu öğrenme algılarını ve bu süreçte oluşan tarih şuuru hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmada, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte ele alındığı karma yöntem kullanılmıştır. Karma yöntem desenlerinden açıklayıcı tasarım modeli uygulanmış olup; araştırmanın nicel boyutunda tarama modeli, nitel boyutunda durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 akademik öğretim yılında Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde beş farklı bölümde okuyan 585 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada nicel veri toplama aracı olarak, Ünal ve Kalçık (2017) tarafından geliştirilen `Tarihi Dizilerle Yaşam Boyu Öğrenme Algısı Ölçeği` ile `Kişisel Bilgi Formu`; nitel veri toplama aracı olarak, araştırmacının hazırladığı 10 soru ile bir sondaj sorudan oluşan `Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu` kullanılmıştır. Form, ölçüt örnekleme tekniği ile belirlenen 10 öğretmen adayına uygulanmıştır. Nicel veriler SPSS 21.0 programı, nitel veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir.Araştırmada `Tarihi Dizilerle Yaşam Boyu Öğrenme Algısı Ölçeği` ile elde edilen veriler; tarih bilgisi, öğrenmeyi öğrenme, tarihsel düşünme ve tarih bilinci alt boyutlarıyla analiz edilip yorumlanmıştır. Bu kapsamda cinsiyet, tarih dersini sevme, tarihi dizi/film seyretmeyi sevme ve tarihi dizi/film seyretme sıklığının sonuçlar üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, tarihi dizi/filmler öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme süreçlerinde; erkek öğretmen adaylarının, müzik eğitimi bölümü öğrencilerinin, tarih dersini sevenlerin, tarihi dizi/filmleri seyretmeyi sevenlerin ve haftada bir seyredenlerin lehine anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Ayrıca öğretmen adaylarının en fazla `Fetih 1453` filmi ile `Diriliş Ertuğrul` dizisini seyrettiği görülmüştür. Görüşme sonuçlarına göre ise öğretmen adayları tarihi dizi/filmlerin tarih şuurunu oluşturmada etkili olduğuna inanmaktadır. | |
dc.description.abstract | The aim of the study is to determine the student teachers' perceptions of lifelong learning with historical series / films and their views on the history consciousness formed during this process. In this study, a mixed method which includes both quantitative and qualitative research methods was used. A descriptive design model was applied from the mixed method design and the quantitative dimension of the research was used in the survey model and in the qualitative dimension the case study model was used. The sample of the study consisted of 585 pre-service teachers in five different departments in the Faculty of Education of Erzincan Binali Yıldırım University during the academic year 2017-2018. As a quantitative data collection tool, the Life Information Perception Scale and Personal Information Form developed by Ünal and Kalçık (2017), and the semi-structured interview form consisting of 10 questions prepared by the researcher and a drilling question were used as qualitative data collection tools. The form was applied to 10 pre-service teachers determined by criterion sampling technique. Quantitative data were analyzed by SPSS 21.0 program, and qualitative data were analyzed by content analysis method.In the study, the data obtained by the Historical Sequences with Perceptions of Lifelong Learning Scale were analyzed and interpreted with historical information, learning to learn, historical thinking and history consciousness. In this context, gender, liking history lesson, liking to watch historical series / films, and frequency of watching historical series / films were found to be effective on the results. According to the results of the study, significant differences were found in the lifelong learning processes of pre-service teachers / trainees in favor of the ones who liked the history teacher, the ones who liked the history lesson, the ones who watched the historical series / films and the viewers once a week. Also, it as revealed that pre-service teachers mostly watched the movie of `Fetih 1453` and the movie series of `Diriliş Ertuğrul`. According to the results of the interview, student teachers believe that the historical series / films are effective in forming the consciousness of history. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının tarihi dizi/filmlerle yaşam boyu öğrenme algısı ve tarih şuuru oluşumu hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of pre-service teachers' views on the perceptions of lifelong learning and history consciousness through historical films | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-31 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10274790 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 573140 | |
dc.description.pages | 215 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |