Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzpolat, Ahmet Ragıp
dc.contributor.authorTatli, Eda
dc.date.accessioned2020-12-10T11:13:30Z
dc.date.available2020-12-10T11:13:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/257204
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, kurum içi yatay geçiş ve çift anadal programı yapan üniversite öğrencilerinin farklı bir alana yönelmelerinde mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı açısından hangi değişkenlerin anlamlı farklılık gösterdiğini belirlemektir. Çalışmada karma araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017- 2018 eğitim öğretim yılı içerisinde iki devlet üniversitesi ve iki özel üniversitede ÇAP ve KYG programları yapan 2, 3 ve 4. Sınıfta öğrenin gören 82 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Kişisel Bilgi Formu (KBF), Mesleki Sonuç Beklentisi Ölçeği (MSBÖ), Kariyer Gelişiminde Aile Etkisi Ölçeği (KGAEÖ) ve Kariyer Kararı Yetkinlik Beklentisi Ölçeği (KKYBÖ) ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler Kruskal-Wallis testi ve Mann Whitney U Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre ÇAP ve KYG yapan öğrencilerin kariyer kararsızlığı yaşamalarında anne-baba eğitimi, ilgi durumu, değer-inanç, maddi durum ve cinsiyet değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık olmadığı; ancak bilgi destek açısından anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına bağlı olarak, öğrencilerin kariyer kararsızlığı ve kariyer uyumsuzluğu yaşamamaları için mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı açısından araştırmacılara, öğretmenlere, üniversitede akademik danışmanlara ve ailelere önerilerde bulunulmuştur.Anahtar kelimeler: Meslek seçimi, mesleki değerlilik, mesleki kararsızlık, kurum içi yatay geçiş ve çift anadal.
dc.description.abstractThis study aims to determine which variables, in terms of professional guidance and career counselling, are effective in explaining the movements of the students towards a different direction while they are participating in a horizontal transition or double major program. In this study, a mixed research design is utilized. The study group of the research is composed of 82 number of second, third- and fourth-year students, who are attending in a double major program or in-institutional horizontal transition and studying in two different private and two public universities. As the data collection mechanism, Personal Information Form (PIF), Professional Outcome Expectation Measure (POEM), Family Effect in Career Development (FECD), Measure for Expectation of Competence in Career Decision (MECCD)and semi-structured interview form are used. The data obtained from the results of the study are analysed by using Kruskal-Wallis and Manny Whitney U tests. According to the results of the study, there is no significant difference in the in determination of the horizontal transition or double major program students about the career of students according to mother-father education, concern status, value-belief, income level, and gender, but, there is a significant difference in terms of information support. As a result of the study, for saving the students from the career in determination and disharmony, some suggestions for researchers, teachers, academic advisors in universities and families are made. Key words: Career choice, professional valence, professional instability, internal transfer and double major.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKurum içi yatay geçiş ve çift anadal programı yapan öğrencilerin farklı bir alana yönelmelerinin kariyer danışmanlığı açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the movements of the students towards a different direction while they are making a institutional horizontal transition or double major program in terms of career counseling
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-05
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10293572
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid588704
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess