İlkokul öğrencilerinin biyoloji bilgi metinlerinden infografik tasarlama ve özetleme süreçlerinin farklı değişkenler bakımından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Taşçi, Güntay | |
dc.contributor.author | İnci, Edanur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:13:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:13:26Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/257190 | |
dc.description.abstract | Günümüzde teknolojinin meydana getirdiği gelişmelerle birlikte bireylerden beklentiler artarken bilginin daha kolay ve hızlı işlenmesi önem kazanmıştır. Bu bağlamda sözel ve görsel ögelerin kesişim noktasında bulunan infografikler etkili ve hatırlanabilir bilgi sunma konusunda eğitim alanında önemli bir güce sahiptir. Bu noktadan hareketle bu araştırmanın amacı, öğrenme-öğretme sürecinde fen dersi ve biyoloji konularının infografik tasarlama görevleriyle gerçekleştirilmesinin, ilkokul öğrencilerinin bilişsel yapıları ve bilgi düzeylerine etkisinin incelenmesidir. Araştırma yöntemi olarak deneysel araştırma modelleri arasında yer alan öntest-sontest kontrol gruplu desenden faydalanılmıştır. Araştırma kapsamında toplanan veriler gerekli sayısal kodlamalar yapılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Erzincan Merkez'de bulunan bir ilkokulun 4.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya 24 kişilik iki sınıf dahil edilmiş olup toplam 48 kişi ile çalışılmıştır. Veri toplama aracı olarak güvenirlik ve geçerliliği sağlanmış Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) ve Hatırlama Testi kullanılmıştır. Verilerin analizinde parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Bunun için araştırma modeline uygun olarak, testlerde elde edilen puanları gruplara göre karşılaştırmak için Mann Whitney U testi ve ön-test, son-test puanlarını grup içinde karşılaştırmak için Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, deney grubu öğrencileri daha başarılı olmuştur. | |
dc.description.abstract | In these days, due to occured advances by technology the expectations of individuals increase whereas the information processing becomes easier and faster. İn this context, infographics of the verbal and visual elements have a significant effect in the field of education in providing effective and memorable information. This study aims to examine the effects of science courses and biology subjects on the cognitive structures and knowledge levels of elemantary school students in terms of science and infographic design. As a research method, pre-test post-test control group is used with experimental task. The data collected within the of the study. They are uploaded digital platform and the analyzed with numerical coding. The group is included students of the primary school for 4th grade in Erzincan throught the academic year in 2017-2018. 48 people were studied. This study is carried out with 48 people that includes two claseses with 24 students. As a data collection tool, the Word correlation test and the recall test were used. In the analysis of the data non-parametric tests were used. For this purpose the Wilcoxon tests was used to compare the Mann Whitney U test and pre-test post-test scores obtained in the tests according to the research model. As a result of the analyzes the experimental group students have been more succesful and it can be said that teaching by infographic design leads to a higher achievement score than classical teaching. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul öğrencilerinin biyoloji bilgi metinlerinden infografik tasarlama ve özetleme süreçlerinin farklı değişkenler bakımından incelenmesi | |
dc.title.alternative | İnvestigation of infographic design and abstracting processes from the biology knowledge texts of primary school students in terms of different variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-04 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10292580 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 588090 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |