İlkokul 4. sınıflarda etkinlik temelli değer eğitimi yoluyla sorumluluk değerinin kazandırılması
dc.contributor.advisor | Yılmaz, Nusrettin | |
dc.contributor.author | Tekin, Saniye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:13:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:13:24Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/257185 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, etkinlik temelli değer eğitiminin İlkokul 4. sınıflardaki sorumluluk değerine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Erzincan'daki bir devlet ilkokulunun 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Deney grubunda 19, kontrol grubunda 17 olmak üzere toplam 36 öğrenci bulunmaktadır.Araştırmada, etkinlik temelli sorumluluk değer eğitiminin uygulandığı deney grubu ile uygulanmadığı kontrol grubunun tutumları arasındaki farkı ortaya koymak amacıyla `ön test-son test kontrol gruplu deneysel` yöntemden yararlanılmıştır. Bu araştırmada, deney ve kontrol gruplarının kendi içinde ve aralarında nicel verilere dayalı karşılaştırılmalarının yanı sıra, katılımcılardan daha derinlemesine veriler elde etmek amacıyla nitel araştırma desenleri de kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında, Sorumluluk Ölçeği, Duygu ve Düşüncelerimiz formları, Veli Görüşme Formu ve Öğrenci Davranış Takip Çizelgesinden yararlanılmıştır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deney deseni ile görüşme tekniğinden faydalanılmıştır. Veriler ise nicel ve nitel araştırma tekniklerine uygun olarak toplanmıştır. Toplanan nicel verilerin analizinde t testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel ve içerik analizden yararlanılmıştır. Bu amaçla örneklem içerisindeki öğrencilere yumurta taşıma sorumluluğu verilerek, sorumluluk kavramına ilişkin bir farkındalık oluşturulmaya çalışılmış, daha sonra sorumluluk kavramını pekiştirmek için de ev-okul sorumluluk çalışmaları yapılmıştır. Yumurta taşıma sorumluluğunu yerine getiren öğrenci sorumluluk sertifikasıyla, sınıf ve okul sorumluluğunu yerine getirenler davranış çiçeği boyamasıyla, ev sorumluluğunu yerine getirenler ise davranış takip çizelgesini doldurarak haftanın yıldızı olarak ödüllendirilmiştir. Elde edilen verilere göre yapılan etkinliklerin sorumluluk değerini kazandırmadaki etkisi incelenmiştir. Araştırma sonucunda; etkinlik temelli değer öğretiminin yapıldığı deney grubundaki öğrencilerin sorumluluk ölçeği tutum puanlarının yükseldiği görülmektedir. Cinsiyet, kardeş sayısı, anne ve baba eğitim durumu, anne ve baba mesleği, anne baba birliktelik durumu, ekonomik düzey, kendine ait oda ve ders çalışmaya yardımcı biri değişkenlerinden deney grubu öğrencilerinin sorumluluk tutum ölçeği puanlarında anlamlı bir farklılığa yoktur. Kontrol grubu öğrencilerinde ise ekonomik düzey değişkeni dışındaki değişkenlerde anlamlı bir farklılık yoktur. Yapılan bu çalışmada etkinlik temelli sorumluluk değer eğitiminin öğretiminde yapılan etkinlikler süreci somutlaştırmıştır. Yapılan etkinlikler araştırma sonuçlarına göre yaşayarak öğrenme sağladığından öğrenciler üzerinde etkili olmuştur. Uygulama sürecinde, etkinliklerin sorumluluk değerini kazanmayı kolaylaştırdığı ve eğitim sürecini zevkli bir hale getirdiği gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Değer Eğitimi, Etkinlik Temelli Değer Eğitimi, Yumurta Taşıma Etkinliği, Sorumluluk Değeri | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to investigate the effect of activity-based value education on the value of responsibility in 4th in grade elementary school.The study group is a fourth-year student of the state elementary school in Erzincan. There are 19 students in the experimental group. There are 17 students in the control group. Total 36 students are available.In order to reveal the difference between the attitudesof the control group in which activity-based reponsibility value training is applied to the test group, the experimental method was used in the preliminary-test final-test control group. This study compares the experiments and control groups based on quantitative data within and between them. Qualitative research patterns have been used to obtation more in-depth data from participants. In the collection of research data, the responsibility scale was benefied from my emotions and thoughts in sports mu parent interview form and student behavior follow-up chart. The date has been collected in accordance with what quantitative and qualitative research techniques. T test and ANOVA test were used in the analysis of quantitative data collected. In the analysis of qualitative data, we have been benefi ed from the analysis of the descriptive and content.For this purpose, an awareness of the concept of responsibility has been attempted to carry out the responsibilities of carrying eggs to the students in the sample. Home and school responsibility studies have been conducted to consolidate the concept of liability. To fulfill the responsibility of the class and school responsibilities of the student reponsible for carrying the egg carriage responsibilities of the behavior flower painting and the fılfillment of the responsibility of the house to fulfill the bahavior as the star of the week by completing the follow-up schedule awarded. The effect of the activities carried out according to the data obtained is interpreted as a responsibility.As a result of the research, the effectiveness of the students in the experimental group where activity-based teaching is performend has increased their attitude points. Gender, number of siblings, mother and father education status, mother and father profession, parents association status, economic level, own room and the person variables to help the study of the student's responsibility attitude scale scores no significant differences have been encountered. In control group students, variables other than the economic level variable are not significantly different. The activities of activity base responsibility value training in our study have been embodied in the process of teaching. It has been effective on students because it provides learning by living activities. It has been observed in the process of implementation where activities facilitate the value of responsibility and maket he educational process enjoyable.Keywords: Value Education, Activity Based Values Training, Egg Transport Effectiveness, Liability Value | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul 4. sınıflarda etkinlik temelli değer eğitimi yoluyla sorumluluk değerinin kazandırılması | |
dc.title.alternative | Acquring responsibility value through event based value education in elementary school 4th grades | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-22 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10273436 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 581199 | |
dc.description.pages | 172 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |