Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirdöğen, Serkan
dc.contributor.authorErcan, Tuğçe Fulya
dc.date.accessioned2020-12-10T11:13:21Z
dc.date.available2020-12-10T11:13:21Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/257152
dc.description.abstractBu çalışmada Türkiye'nin Doğu Anadolu Bölgesi'nin önde gelen üç kış turizmi destinasyonunun (Erzurum, Erzincan, Kars), rekabetçi konumları ve rekabetçi üstünlük alanları belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak nitel ve nicel teknikleri birlikte uygulanmaktadır. Nicel araştırma kapsamında söz konusu destinasyonlarda toplamda 555 yerli ziyaretçiye anket uygulanmıştır. Nitel araştırmada ise, üç destinasyon bölgesinde bulunan konaklama tesislerindeki yöneticilerle görüşülmüştür. Nicel analiz verilerine göre, yaş, cinsiyet, eğitim durumu, gelir seviyesi gibi genel demografik sorular ile kayak turizmi davranışları ve eğilimlerine ilişkin sorulara yönelik farklılık bulunmuştur. Ayrıca, önem ölçeği ve değerlendirme ölçeğine ek olarak motivasyon ve memnuniyet eğilim ölçekleri arasından da farklıların olduğu tespit edilmiştir. Nitel analiz verilerine göre, destinasyon temsilcilerinin ziyaretçi algılarının haklı oldukları ortaya konulmaktadır. Bu kapsamda söz konusu Erzurum, Erzincan, Kars kış destinasyonları temsilcileri mevcut rekabetçi konum üzerinde destinasyon bölgelerinin tanıtımının yapılmamasını etkili bulmaktadır. Anahtar Kelimeler: Rekabetçi ve Destinasyon Konumlandırma, Destinasyon Rekabetçiliği, Kış turizmi,
dc.description.abstractIn this study, three leading destinations of winter tourism (Erzurum, Erzincan, Kars) of the Eastern Anatolia Region of Turkey were studied to determine the competitive position and competitive advantages. Qualitative and quantitative techniques were applied together as a data collection tool. In the scope of the quantitative research, a survey was applied to 555 local visitors in total. In the qualitative research, the managers in the accommodation facilities in three destinations were interviewed. According to quantitative analysis, certain differences were found to be between general demographic questions such as age, gender, education level, income level, and the questions related to ski tourism behaviours and tendencies. In addition to the importance scale and evaluation scale, it was found that there were differences between the motivation and satisfaction tendency scales. According to the qualitative analysis data, it is revealed that destination perceptions of destination representatives are justified. In this context, the representatives of the winter destinations in Erzurum, Erzincan and Kars have found it effective not to publicise destination regions on the current competitive position.Keywords: Competitive and Destination Positioning, Winter tourismen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKIŞ TURİZMİ DESTİNASYONLARININ REKABET GÜCÜNÜN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA:ERZURUM, ERZİNCAN VE KARS İLLERİ ÖRNEĞİ
dc.title.alternativeA RESEARCH ON DETERMİNİNG THE COMPETİTİVE POWER OF WİNTER TOURİSM DESTİNATİONS: SAMPLES OF ERZURUM, ERZİNCAN AND KARS PROVİNCES
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-05
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPositioning
dc.subject.ytmWinter tourism
dc.identifier.yokid10290280
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid589049
dc.description.pages194
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess