Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin televizyon izleme alışkanlıklarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ünlü, İhsan | |
dc.contributor.author | Koç, Hümeyra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:13:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:13:16Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/257134 | |
dc.description.abstract | İçinde bulunduğumuz enformasyon çağının gereksinimi nedeniyle; her evde en az bir adet bulunması, salonun başköşesindeki yerini her daim muhafaza etmesi, kitleleri etkileyebilme gücü, beşikten mezara her insanın kolaylıkla erişim sağlayabilmesi ve insanların hayatlarında vazgeçemeyecekleri bir hal alması gibi sebeplerle `21. Yüzyılın Afyonu` olarak adlandırılan televizyon, tezin odak noktasıdır. Televizyonun hiçbir zaman önemini yitirmediği hatta günden güne önemini arttırdığı apaçık görülüyorken; çocukların televizyonu nasıl kullandıkları, program tercihlerinin ve bu programlarda etkilendikleri durumların neler olduğu gibi sorular günümüzde daha da önem kazanmıştır.Araştırmanın amacı; ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin televizyon kullanım alışkanlıklarını farklı değişkenlere göre inceleyip, belirlenen değişkenler açısından çocuklar arasında herhangi bir farklılık bulunup bulunmadığını ortaya koymaktır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen, `Ortaokul Öğrencilerinin Televizyon Kullanım Alışkanlıklarının Belirlenmesi` adlı yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler bilgisayar ortamına aktarılarak hazır hale getirilip Nvivo programı kullanılarak analizleri gerçekleştirilmiştir.Sonuç olarak; öğrencilerin izledikleri programlar türleri bakımından farklılık göstermesine rağmen, televizyon izleme davranışını sergileme nedenlerinin genel anlamda benzerlik gösterdiği görülmektedir. Dizi ve çizgi filmleri sevme nedenlerine ilişkin görüşler bir bütün olarak incelendiğinde; dizilerin heyecanlı, çizgi filmlerin ise; komik, eğlenceli ve heyecanlı bulunması gerekçeleriyle kabul gördüğü söylenebilir. Birçok öğrencinin dizi ve çizgi filmleri gerçekçi bulmadığı bunun yanı sıra televizyon izlemenin faydası, zararı ve önemi konusunda bilinçli olmalarına rağmen yaşamlarında uygulamadıkları anlaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | Due to the necessity of our information age WE re in, there is one television in each hous and it always preserves, its place in the corner of the living rooms; and olso its having ab effective power on masses, its being reachable for allages and its being indispensable in people's lives are the reasons to make the television, wich in called as the opium of 21 st century, focal point of the thesis. It's obvious that television has never lost its importance and even ıts importance increased day by day. The questions such as how children use TV, wich programmes they prefer to watch and in what way these programmes affect the children most become more important today. The purpusse of the research is to determine whether there are any differences betweeon the children in terms of the determined veriables by examining the television habits of middle school 5 th grode students taking into consideration of different variables. Semi interviewed form named as `determining the use of TV for secondary school students` was used as a data collection tool which was reformed by the researcher. Data were transferred to a computer and made ready for analysis usining Nvivo programme.As a result it is passible to see that although the types of TV programmes the students watch differ, the reasons behind the students' TV watching behaviours show similarities. It's commonly accepted that the students' reasons to love the TV series are mainly because they find them exciting, to love the cartoons are mainly because they find them funny and exciting. It had understood that many students don't find the TV series and cartoons realistic; and also although they are aware of benefits, disadvantoges 2 importance of watching TV, they don't impose them in their lives. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin televizyon izleme alışkanlıklarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of television viewing habits of middle school 5th grade students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10291224 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 589472 | |
dc.description.pages | 224 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |