Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzpolat, Ahmet Ragıp
dc.contributor.authorBitmiş, Bekir
dc.date.accessioned2020-12-10T11:13:07Z
dc.date.available2020-12-10T11:13:07Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/257080
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin duygu düzenleme stratejileri ve yaşam doyumuna göre şema modlarının incelenmesidir. Bu araştırmanın çalışma grubunu; 2018-2019 Eğitim/Öğretim yılında Kahramanmaraş ilinde Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Avşar Kampüsü'nde öğrenim görmekte olan 18 yaş üstü uygun örnekleme yöntemiyle seçilen toplam 489 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma iki ya da daha fazla değişken arasındaki değişimin varlığını (ilişkisel) ve var olan durumu belirlemeyi amaçladığından (betimsel) karma yöntem modelinde gerçekleştirilmiştir. Dolaysıyla bu çalışmada hem ilişkisel hemde betimsel yöntemler kullanıldığı için karma yöntem modelinde olduğu ifade edilebilir.Araştırmada veri toplama aracı olarak, Duygu Düzenleme Ölçeği (DDÖ), Young Şema Ölçeği-Kısa Form3 (YŞÖ), Yaşam Doyumu Ölçeği (YDÖ) ve araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Duygu düzenleme stratejileri ile ilgili ele alınan bağımsız değişkenlerin düzeylerine göre oluşturulan grupların bağımlı değişken puanlarının anlamlı olarak farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla ilişkisiz (bağımsız) örneklemler için t testi kullanılmıştır. Erken dönem uyumsuz şemalar, duygu düzenleme stratejileri ve yaşam doyumu arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson Momentler çarpımı korelasyon analizi yapılmıştır. Duygu düzenleme stratejileri ve yaşam doyumu değişkenlerinin şema modlarını yordama düzeylerini belirlemek için regresyon analizi yapılmıştır.Araştırma sonucuna göre duygu düzenleme stratejileri ve yaşam doyumu birlikte erken dönem uyumsuz şemaları yordamaktadır. Ayrıca erken dönem uyumsuz şemalar duygu düzenleme stratejilerine göre farklılaşmaktadır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate schema modes according to emotion regulation strategies and life satisfaction of university students. The study group of this research; In the 2018-2019 academic year, a total of 489 students aged over 18 years of age were selected at the Avsar Campus of Kahramanmaraş Sütçü İmam University in Kahramanmaraş. The research was conducted in a (descriptive) mixed method model as it aimed to determine the existence (relational) of the change between two or more variables and the existing situation. Therefore, both relational and descriptive methods are used in this study.Data were collected using the Emotion Regulation Questionnaire (ERQ), Young Schema Inventory-Short Form3, the Satisfaction with Life Scale and the Personal Information Form prepared by the researcher. In order to determine whether the dependent variable scores of the groups formed according to the levels of independent variables discussed in emotion regulation strategies differ significantly, t test was used for unrelated samples. In order to determine the relationship between early maladaptive schemas, emotion regulation strategies and life satisfaction, Pearson Moments Correlation analysis was performed. Regression Analysis was performed to determine the predictive levels of mood regulation strategies and life satisfaction variables.According to the results of the research, emotion regulation strategies and life satisfaction predict early maladaptive schemas. In addition, early maladaptive schemas differ according to emotion regulation strategies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleBireylerin duygu düzenleme stratejileri ve yaşam doyumlarına göre şema modlarının incelenmesi
dc.title.alternativeStudy Of The Schema Modes According To Emotion Regulation Strategies And Life Satisfaction Of Individuals
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-15
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10309891
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid602496
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess