dc.contributor.advisor | Öztürk, Jale | |
dc.contributor.author | Anaz, Zehra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:10:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:10:14Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-07-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256537 | |
dc.description.abstract | `Mavisel Yener'in Çocuk Edebiyatı Yapıtlarının Dil Özellikleri, Söz Varlığı, Anlatım Teknikleri ve Dış Yapı Özellikleri Bakımından İncelenmesi` adlı tez çalışması, yazar Mavisel Yener'in öykü, roman, masal ve şiir türündeki çocuk kitaplarını, çocuk edebiyatının temel ilkelerinden hareketle incelemeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır.Mavisel Yener'in 22 roman, 12 masal, 25 öykü ve 18 şiir kitabı olmak üzere toplam yetmiş yedi eseriyle sınırlandırılan çalışmada kitaplar; dil ve anlatım özellikleri bakımından nitel araştırma yönteminden yararlanılarak kapsamlı bir şekilde irdelenmiştir. İncelemede; detaylı bir şekilde okuma yapılarak, fişleme, doküman incelemesi ve sınıflandırmayla beraber kelime çeşitliliği boyutuna ilişkin verilerin analizinde Simple Concordance 4.07 yazılımı kullanılmıştır.Araştırma kapsamında; önce çocuk edebiyatı hakkında genel bir çerçeve çizilmiş, Mavisel Yener'in hayatı, sanatı, eserleri, çocuk edebiyatımızdaki yeri ve önemi ile ilgili bilgi verilmiştir. Ardından araştırma sahamızı içine alan dil ve anlatım, kelime grubu, cümle ve söz varlığı ile ilgili genel bilgiler verilmiştir.İnceleme sonucunda Mavisel Yener'in çocuk edebiyatında ödül aldığı öyküleriyle en çok ön plana çıktığı, eserlerinin dış ve iç yapı özellikleri bakımından çocuk edebiyatı kriterlerine genel olarak uyduğu, ayrıca kitaplarının çocuklar için zengin bir dil ve anlatım ile eğitsel içeriğe sahip olduğu saptanmıştır. Buradan hareketle de, Mavisel Yener'in kitaplarının Türkçe eğitiminde hem bir ana malzeme hem de yardımcı okuma materyali olarak kullanılabileceği sonucuna varılmıştır. ANAHTAR KELİMELERÇocuk Edebiyatı, Çocuk Kitapları, Dil ve Anlatım, Mavisel Yener. | |
dc.description.abstract | The thesis study titled `An Analysis Of Mavisel Yener's Works In Childrens Literature In Terms Ofproperties Of Launguage, Vocabulary, Expression Techniques And External Structural Features` aims to examine and evaluate the author Mavisel Yener's children's storybooks, novels, fairy tales and poetry books in terms of basic principles of child literature.Books in the study are limited to a total of seventy-seven works of Mavisel Yener, including twenty-two novels, twelve fairy tales, twenty-five storybooks and eighteen poetry books and these books were extensively studied in terms of their language and expression features by using qualitative research method. Simple Concordance 4.07 software was used to analyze the data related to the dimension of word diversity with the detailed reading, profiling, the document review and classification activities.Within the scope of the research, first a general framework was drawn about children literature, and Mavisel Yener's life, art, works, their place and importance in our children's literature were addressed. Then, general information about the language and expression, vocabulary, sentence, and wording which encompasses our research was given.As a consequence, it was found that Mavisel Yener was mostly known for her award-winning stories and that her works generally conformed to the standards of children's literature in terms of their external and internal structure. It was also found that her books harbor a rich language and expression and educational content for children. Hence, it was concluded that Mavisel Yener's books can be used as a main material and auxiliary reading material in the Turkish language education.KEYWORDSChildren's Literature, Children's Books, Language, and Expression, Mavisel Yener. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mavisel Yener`in çocuk edebiyatı yapıtlarının dil özellikleri, söz varlığı, anlatım teknikleri ve dış yapı özellikleri bakımından incelenmesi | |
dc.title.alternative | An analysi̇s of mavisel Yener's works in childrens literature in terms ofproperties of launguage, vocabulary, expression techniques and external structural features | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-16 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Language features | |
dc.subject.ytm | Yener, Mavisel | |
dc.subject.ytm | Literature of children | |
dc.subject.ytm | Children’s literature | |
dc.subject.ytm | Vocabulary | |
dc.subject.ytm | Narrative techniques | |
dc.identifier.yokid | 10224005 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 531594 | |
dc.description.pages | 597 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |