6360 sayılı yasa ve uygulamasına yönelik değerlendirmeler: Hatay (Kırıkhan) örneği
dc.contributor.advisor | Tek, Murat | |
dc.contributor.author | Karaoğlan, Burak | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:09:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:09:57Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-10-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256483 | |
dc.description.abstract | Küreselleşme ile birlikte dünyada birçok alanda değişim ve dönüşümyaşanmaktadır. Hiç şüphesiz bu değişim ve dönüşümden etkilenen alanların başındayerel yönetim birimleri gelmektedir. Yerel yönetimler, geçmişten günümüze yerelihtiyaçları karşılamak üzere kurulmuş anayasal bir birim olarak karşımıza çıkmaktadır.Yerel yönetim birimleri yerelde kamu hizmetlerinin sunulması aşamasındahalkın yönetime katıldığı birimlerdir. Bu birimlerin görevlerini bizzat kendi organlarıtarafından yerine getirmesi uygun görülmüştür. Yerel yönetim birimleri, il özel idaresi,belediyeler, büyükşehir belediyeleri ve köy yönetimlerinden oluşmaktadır.Türkiye perspektifinden baktığımız zaman kamu yönetiminde reformçalışmalarına 1980'li yıllardan itibaren ağırlık verildiği görülmektedir. Bu zamandiliminde göze çarpan reformların ağırlık noktası yerel yönetim birimleri olmuştur.2012 yılına gelindiğinde 6360 sayılı Büyükşehir Yasası resmen kabul edilmiş,büyükşehir sayısı 29'a yükselmiş daha sonra 2013 yılında 6447 sayılı Yasa ile Orduili de büyükşehir kapsamına alınarak bu sayı 30'a çıkmıştır.Genel olarak 6360 sayılı Yasa ile yerel yönetimler alanında radikal kararlaralındığını görüyoruz. Bu kararlardan göze çarpan en önemli değişiklik ise büyükşehirsınırlarında bulunan il özel idarelerinin, belde belediyelerinin ve köylerin tüzelkişiliklerinin kaldırılmış olması ve köylerin mahalle statüsüne dönüştürülmesidir. Bureform anlayışı yerel yönetim dizgesi üzerinde birçok tartışmayı da beraberindegetirmiştir.Nitel bir araştırma ve inceleme özelliğinde olan bu tez çalışmamızda yasanınyerel yönetim sistemine getirdikleri ve yasaya yönelik olumlu ve olumsuzdeğerlendirmeler incelenecektir. Bahsi geçen yasa ile ilgili yerelde (Hatay-Kırıkhanölçeğinde) halkın temsilcisi konumunda bulunan başta muhtarlar olmak üzere,siyasilerle, sivil toplum örgütü ve yerel basın temsilcileri ile mülakatlargerçekleştirilmiş ve sonuçlar nitel olarak değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | Along with globalization, there is a change and transformation in many areas in theworld. Undoubtedly, local governments are at the forefront of the areas affected by thischange and transformation. Local governments, have been established to meet local needsfrom past to present as a constitutional unit.Local government units are the units where the public participates in the process ofproviding public services at the local level. The duties of these units are considered to befulfilled by their own bodies. Local government units consist of special provincialadministrations, municipalities, metropolitan municipalities and village administrations.From the perspective of Turkey, it is observed that since the 1980s, efforts havebeen made to reform the public administration. During this period, the weight ofsignificant reforms was in local administrations. In 2012, the Metropolitan Law No. 6360was officially adopted, the number of metropolitan increased to 29, and in 2013 the Orduprovince became Metropolitan with the Metropolitan Law No. 6447 and this numberincreased to 30.In general, we see radical decisions taken in the field of local governments by LawNo. 6360. The most significant change in these decisions is the removal of the legal entities of the provincial administrations, subdistrict municipalities and villages locatedat the borders of the metropolitan area and the transformation of the villages intoneighborhood status. This concept of reform has brought together many discussions atthe local level.In this thesis, qualitative research and examination has been carried out in thepositive and negative evaluations of the Law of local governments. With this Law,interviews with Mukhtar, politicians, civil society organization and local pressrepresentatives have been conducted and the results have been evaluated qualitatively. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | 6360 sayılı yasa ve uygulamasına yönelik değerlendirmeler: Hatay (Kırıkhan) örneği | |
dc.title.alternative | Evaluations of law no. 6360 and its iplementation: Hatay (Kırıkhan) example | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-17 | |
dc.contributor.department | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Local administrations | |
dc.subject.ytm | Laws 6360 numbered | |
dc.subject.ytm | Reform | |
dc.subject.ytm | Hatay-Kırıkhan | |
dc.identifier.yokid | 10193445 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 515689 | |
dc.description.pages | 223 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |