Sosyal bilgiler öğretiminde bazı yeni yaklaşımların öğrenci akademik başarısı ve tutumuna etkisi
dc.contributor.advisor | Hali, Servet | |
dc.contributor.author | Yildirim, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:09:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:09:42Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-03-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256428 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ilköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersi 'Geçmişimi Öğreniyorum' ünitesinin öğretiminde, bazı yeni yaklaşımların öğrenci akademik başarısı ve tutumu üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Yeni yaklaşımlardan hangi yöntemler kullanıldığında öğrencilere daha faydalı olunabilir düşüncesi bu konuda araştırmalar yapmayı gerekli kılmıştır. Araştırma, 2016-2017 öğretim yılının birinci döneminde Adana ilinin merkezilçesinden rastgele seçilen bir ilkokulda toplam 50 öğrenci ile ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Deney grubunda yeni yaklaşımlardan sözlü tarih, tarih şeridi, soy ağacı, rol oynama yöntemi ve tekniği teknolojiyle harmanlanarak kullanılmıştır. Kontrol grubunda ise programa dayalı öğrenme yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin akademik bilgilerini ölçmek için araştırmacı tarafından hazırlanan akademik başarı testi kullanılmıştır. Uygulama öncesi ve sonrası öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumlarındaki değişimi belirlemek amacıyla yine araştırmacı tarafından geliştirilen Sosyal Bilgiler tutum ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS-20 paket programı kullanılmış. Bağımlı ve bağımsız gruplar ise t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, son test puanları açısından deney grubundaki öğrenciler kontrol grubundaki öğrencilere göre daha başarılı olmuşlardır. Testin tümünden alınan ön test-son test puanları açısından gerek deney grubuna uygulan bazı yeni yaklaşımların ve gerekse de kontrol grubuna uygulanan programa dayalı öğretim yönteminin öğrenci akademik başarısını olumlu yönde arttırdığı ancak bu artışın deney grubunda daha fazla olduğu görülmüştür. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlara göre Sosyal Bilgiler dersi `Geçmişimi Öğreniyorum` ünitesi konularının öğretiminde bazı yeni yaklaşımların öğrenci başarısı ve tutumunu arttırma konusunda programa dayalı öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to reveal the effects of new approaches on studentachievement and attitude in teaching the 4th grade Social Studies lesson, `Learning My History` unit. The idea that which approaches we use for students can be moreuseful for this researches. This thought made it necessary to do research on thissubject.2016-2017 academic year, a total of 50 students and a pre-test-posttest controlquasi-experimental model were used in a randomly selected primary school in thecentral district of Adana.In the experimental group, new approaches were used in the control group. As a data collection tool, the Social Studies achievement test was used by theresearcher to measure the academic knowledge of the students. Before and after thepractice, Social Studies attitude scale which was developed by the researcher wasused to determine the change in attitudes of the students towards Social Studiescourse . The data obtained were analyzed by dependent and independent groups t-test using SPSS-20 program. According to the results of the study, the students in theexperimental group were more successful in terms of posttest scores than thestudents in the control group. In the pre-test and post-test scores taken from thewhole of the test, it was observed that the new approaches applied to theexperimental group and the method used in the control group increased the success | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretiminde bazı yeni yaklaşımların öğrenci akademik başarısı ve tutumuna etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of some new approaches on the academic achievement and attitude of students in social studies teachi̇ng | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-03 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.identifier.yokid | 10247253 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 549919 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |