Müzik antropolojisi bağlamında Türkçe sözlü rap
dc.contributor.advisor | Şahin, Kadriye | |
dc.contributor.author | Keskin Hatton, Duygu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:09:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:09:39Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256416 | |
dc.description.abstract | Müzik yalnızca ritm ve notalardan oluşan bir sanat değil, aynı zamanda içinden geldiği kültürün tarihsel bir parçasıdır. Bu nedenle bir yaşam tarzı, direniş aracı ya da toplumsal belleğin ileteni olarak pek çok kültürel desende zuhur eder. Bazen eğlence, savaşlar, ayin ve törenlerin bir bileşeni olarak kültürün parçasıyken bazen de kültürün tecessüm ettiği alandır. Bir dizi kültürel bileşeni barındıran bu alan müzik kültürü olarak çalışılmıştır. Hip hop ise bunlardan birisidir.1970'lerde Amerika'nın gettolarından yükselen bir akım olan breakdance, grafiti, DJ'lik ve rapi kapsayan kültürel yapı, sosyal hareket ve yaşam tarzıdır. Başlangıçta siyahi gençlerin partilerde eğlence amacıyla ritm üzerine doğaçlama şiir düzmeleriyle başlayan rap, yıllar içinde Türkçede kendisine büyük bir alan yaratır. Bu bağlamda tezin amacı, Türkçe rapin varlık alanını tartışmaktır. 1961'de Türkiye ve Almanya arasında imzalanan iş gücü anlaşması büyük bir göç hareketi başlatır. Bu hareket uyum ve aidiyete ilişkin arayışı da beraberinde getirir. Bu arayış en çok genç kuşak içerisinde kendini gösterir. Hip hop kültürü bu gençlere dayanışma, eğlence ve kendini ifade etmenin bir aracı olarak çok yönlü bir alan sağlar. Benzer sosyal dinamiklere sahip bu gençler hip hop kültürüyle birlikte sanatsal ve edebi bir birikim oluşturur. Bu birikim Almanya ve Türkiye arasında kendisine küyerel bir zemin yaratır. Yani küreselleşmenin yarattığı ekonomik, zamansal, uzamsal ve estetik algının yerel ögelerle sentezlenilmesi rapin küyerel zeminidir. Alan araştırması yöntemiyle hazırlanan bu tezde Türkiye ve Almanya'nın bazı şehirlerinde yapılan görüşmelerden elde edilen bulgular müzik antropolojisi bağlamında yorumlanmaya çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | Music is not only an art which combines ryhthm and notes, it is also a historical part of culture which it is coming from. Therefore, it appears in many cultual patterns like the lifestyle, the means of resistance or the disseminator of common memory. It is sometimes a part of culture as an ingredient of entertainment, wars, rituals and ceremonies, sometimes it is the place where culture has its embodiment. This area with a range of cultural components has been studied as music culture. Hip hop is one of them. It is a movement emerging from suburbs of 1970's USA, cultural structure, social movement and lifestyle that encompassees breakdance, graffiti, DJing and rap. Rap emerged as a form of party entertaiment for black youth that consists of composing impovisational poetry consonant with a ritm, and made extensive field to itself in Turkish language throught years. In this context, the aim of the thesis is to discuss the existence of Turkish rap. In 1961, the labor agreement signed between Turkey and Germany launched a major migration movement. This movement brings the quest about internation and identification. This quest out itself in the young generation. Hip hop culture provides this young people with a versatile space as a means of solidarity, fun and self-expression. This young people with similar social dynamics begin to conceive an artistic and literary accumulation while the becoming of hip hop culture. This accumulation creates a glocal network between Germany and Turkey. Videlicet, the syntesis of economic, temporal, spatial and aestetic perception created by globalisation with local elements is the glocal ground of Turkish rap. This thesis is prepared by field research method and the findings are obtained from interviews several cities in Turkey and Germany, put together in the context of anthropology of music. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Antropoloji | tr_TR |
dc.subject | Anthropology | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Müzik antropolojisi bağlamında Türkçe sözlü rap | |
dc.title.alternative | Turkish rap in the context of music anthropology | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-26 | |
dc.contributor.department | Antropoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Anthropology | |
dc.subject.ytm | Rap music | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish adaptation | |
dc.subject.ytm | Turkish etymologically | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | Cultural change | |
dc.subject.ytm | Cultural characteristics | |
dc.identifier.yokid | 10246261 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 549465 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |