Show simple item record

dc.contributor.advisorKurt, Cüneyt
dc.contributor.authorGözübenli, Mehmet Ali
dc.date.accessioned2020-12-10T11:09:28Z
dc.date.available2020-12-10T11:09:28Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256375
dc.description.abstractBu tez aştırmasında, Batı resim sanatında figür anlayışının biçimsel değişimine paralel olarak, Türk resim sanatındaki figüratif eğilimlerin resmin plastik araçlarıyla, uzamdan yüzeye olan değişim sürecinin incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın birinci bölümünde uzamın oluşumunda kullanılan sanat elemanları ve ilkelerinden bahsedilerek Batı sanatında bilimsel perspektif ve plastik elamanlar yardımıyla meydana gelen figürün değişim süreci seçilmiş sanatçılar üzerinden ele alınmıştır.İkinci bölümde, 19. yüzyıldan itibaren figürü yeniden yüzeyde resmeden örnek sanatçılar ve seçilmiş eserleri incelenmiştir. Araştırmanın üçüncü bölümde ise Türk sanatında figürün kullanıldığı minyatürden başlanarak, Batılı anlamda resim yapan sanatçıların figürü uzam ve yüzey bağlamında seçilmiş örnek çalışmalar üzerinden irdelenmiştir.Tez Araştırması, Türk resim sanatında figürün uzamsal olarak ele alınması, incelenmesi ve figürün uzamdan uzaklaşarak yüzeye kayması sürecinin anlaşılması bakımından önemlidir. ANAHTAR KELİMELERFigür, Türk Resmi, Uzam, Yüzey
dc.description.abstractIn this thesis study, As parallel with the formal change in the understanding of figure in Western painting art, it is aimed to examine the changing process of figurative tendencies in Turkish painting art from space to surface by using plastic tools of painting.In the first part of the research, the art elements and principles use in the formation of space are mentioned and the changing process of the figure which is formed with the help of scientific perspective and plastic elements in Western art discussed through selected artists. In the second part, since 19th century, the sample artists and their selected works, which depict the figure on the surface, are examined.In the third part of the research, with starting from miniature which is used in figure, the Western artists' works on the figure are examined in the context of space and surface by using selected sample studies. The thesis study is important in terms of the handling spatially and examining of the figure in Turkish painting art and the understanding of the process of moving the figure away from space to surface.KEY WORDS Figure, Turkish Painting, Space, Surfaceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleTürk resim sanatında uzamdan yüzeye figür resminde değişmeler
dc.title.alternativeChanges in figure painting from space to the surface in turkish paintin art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-03
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid10268254
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid564554
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess