Türk resim sanatında uzamdan yüzeye figür resminde değişmeler
dc.contributor.advisor | Kurt, Cüneyt | |
dc.contributor.author | Gözübenli, Mehmet Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:09:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:09:28Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256375 | |
dc.description.abstract | Bu tez aştırmasında, Batı resim sanatında figür anlayışının biçimsel değişimine paralel olarak, Türk resim sanatındaki figüratif eğilimlerin resmin plastik araçlarıyla, uzamdan yüzeye olan değişim sürecinin incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın birinci bölümünde uzamın oluşumunda kullanılan sanat elemanları ve ilkelerinden bahsedilerek Batı sanatında bilimsel perspektif ve plastik elamanlar yardımıyla meydana gelen figürün değişim süreci seçilmiş sanatçılar üzerinden ele alınmıştır.İkinci bölümde, 19. yüzyıldan itibaren figürü yeniden yüzeyde resmeden örnek sanatçılar ve seçilmiş eserleri incelenmiştir. Araştırmanın üçüncü bölümde ise Türk sanatında figürün kullanıldığı minyatürden başlanarak, Batılı anlamda resim yapan sanatçıların figürü uzam ve yüzey bağlamında seçilmiş örnek çalışmalar üzerinden irdelenmiştir.Tez Araştırması, Türk resim sanatında figürün uzamsal olarak ele alınması, incelenmesi ve figürün uzamdan uzaklaşarak yüzeye kayması sürecinin anlaşılması bakımından önemlidir. ANAHTAR KELİMELERFigür, Türk Resmi, Uzam, Yüzey | |
dc.description.abstract | In this thesis study, As parallel with the formal change in the understanding of figure in Western painting art, it is aimed to examine the changing process of figurative tendencies in Turkish painting art from space to surface by using plastic tools of painting.In the first part of the research, the art elements and principles use in the formation of space are mentioned and the changing process of the figure which is formed with the help of scientific perspective and plastic elements in Western art discussed through selected artists. In the second part, since 19th century, the sample artists and their selected works, which depict the figure on the surface, are examined.In the third part of the research, with starting from miniature which is used in figure, the Western artists' works on the figure are examined in the context of space and surface by using selected sample studies. The thesis study is important in terms of the handling spatially and examining of the figure in Turkish painting art and the understanding of the process of moving the figure away from space to surface.KEY WORDS Figure, Turkish Painting, Space, Surface | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Türk resim sanatında uzamdan yüzeye figür resminde değişmeler | |
dc.title.alternative | Changes in figure painting from space to the surface in turkish paintin art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-03 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10268254 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 564554 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |