Show simple item record

dc.contributor.advisorEren, Abdurrahman
dc.contributor.authorÇaliş, Derman
dc.date.accessioned2020-12-10T11:09:27Z
dc.date.available2020-12-10T11:09:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256373
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, görsel sanatlar uygulamalarının Otistik ve Down sendromlu çocukların gelişimlerine etkilerini incelemektir. Öğrencilerin yaptıkları görsel sanatlar uygulamalarının onların gelişimlerine etki edip etmediği bu çalışma ile ortaya konulmuştur.Araştırmaya katılan özel eğitim uzmanlarının %94,1'i Otistik ve DS'li çocukların eğitiminde sanat eğitiminin gerekli olduğunu belirtmiş; yine aynı %94,1'lik oranla görsel sanatlar dersinde kazanılan becerilerin diğer derslerin öğretiminde etkili olduğunu ve bu çocukların iletişim becerilerine yardımcı olacağını düşündüğünü belirtmiştir. DS'li çocukların %76,6'sı, Otistik çocukların %52,9'u görsel sanatlar dersini sevmektedir.Çocukların motor gelişimlerinin artmasını sağlayan çalışmalar arasında onların en çok zorlandıkları çalışmalarda %41,2'lik oranla birinci sırada vitray ve kolaj çalışmaları, ikinci sırada %35,3'lük oranla ebru çalışmaları; üçüncü sırada ise %23,6'lık oranla nakış çalışmaları olduğu gözlenmiştir.Görsel sanatlar eğitimi, bireyin kendini tanımasına, keşfetmesine, rahatlamasına olanak sağlayıp; bireyin tüm gelişim alanlarına etki ederek öğrenmeyi kolaylaştırmaktadır. Bu nedenle Otistik ve DS'li çocuklara görsel sanatlar dersinin amaçlarına yönelik uygulamalar yapıldığında; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine katkı sağladığı gözlenmiştir.Görsel sanatlar dersi gelişimi normal olan çocukların yanında özel eğitime ihtiyaç duyulan bir grubunda eğitim hayatının bir parçası olmalıdır. Ayrıca görsel sanatlar etkinlikleri sonucunda elde edilen ürünler; bu çocukların duygu ve düşünceleri hakkında bizlere bilgiler verebilmekte, aynı zamanda onların ne hissettiği ile ilgili fikir edinilebilmektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effects of visual arts practices on the development of children with autism and Down syndrome. Whether the visual arts applications of the students affect their development has been revealed with this study.94.1% of the special education experts who participated in the study stated that art education is necessary in the education of children with autism and DS; and the same 94.1% of the visual arts course skills gained in the teaching of other courses are effective and said that these children will help in communication skills. 76.6% of DS children and 52.9% of autistic children like visual arts.Among the studies that increase the motor development of children, the most difficult studies are the stained glass and collage works in the first place with a rate of 41.2% and marbling works in the second place with a rate of 35.3%; the third place was the embroidery work with a rate of 23.6%.Visual arts education enables the individual to know, discover and relax himself / herself; it facilitates learning by affecting all areas of development of the individual. For this reason, when autistic and DS children are applied for the purposes of the visual arts course; cognitive, affective and psychomotor development.Visual arts lessons should be a part of the educational life in a group of children with normal development and in need of special education. In addition, the products obtained as a result of visual arts activities; they can give us information about the feelings and thoughts of these children, and at the same time get an idea about what they want.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGörsel sanatlar uygulamalarının otistik ve down sendromlu çocukların gelişimlerine etkileri
dc.title.alternativeThe effect of visual arts applications on the development of children with otistic and down syndrome
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-21
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVisual arts course
dc.subject.ytmDown syndrome
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmnull
dc.identifier.yokid10270796
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid570238
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess