Show simple item record

dc.contributor.advisorKurt, Cüneyt
dc.contributor.authorÖzer, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-10T11:09:19Z
dc.date.available2020-12-10T11:09:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256342
dc.description.abstract20. yy. ortalarında Amerika'da Soyut Dışavurumculuk, Action Painting (Eylem Resmi), Avrupa'da ise Taşizm (Lekecilik) adı altında, serbest fırça vuruşlarıyla, bedensel hareketlerin tuvale yansıtıldığı, dönemin sanat dünyasını ve günümüz sanatını çarpıcı bir şekilde etkileyen sanat hareketleri ortaya çıkmıştır. Bu akımlara mensup sanatçıların bir kısmı, bilinçli olarak hiçbir şeyin sanat yapamayacağını, sanat yapacak olanın bağımsız, toplumsal ve sosyal baskılardan sıyrılması gerektiğini savundular. Bunun için bilinçaltının özgür bırakılması gerektiğini düşündüler ve bilinçli hareket etmemek için uyuşturucu, haşhaş ve alkol gibi maddeler kullanarak içgüdünün özgür düşünce gücünü ortaya çıkarmayı amaçladılar. Sanatçılar, içgüdüsel dışavurumların imge ve çağrışıma dönüşümünde bedeni araç olarak kullanarak, bilinçaltında özgür bırakılan duyguları bedensel hareketlerle tuvale aktarmışlardır. Ortaya çıkan resim sanatçının oluşturma aşamasındaki bedensel hareketlerini izleyiciye aynı mekânda bulunuyormuşçasına sunmaktadır. Sanatçı bunları toplumsal ve psikolojik baskılardan kendini sıyırarak yapmıştır, izleyici de ancak bu baskılardan kurtularak özgür bir içgüdüyle yaklaşırsa sanatçının aktarmak istediğini tam algılayabilir. İçgüdünün imge ve çağrışımlara dönüşümünde bedenin araç olarak kullanımı isimli bu tez, bedensel hareketlerin tuvale yansıtılmasıyla oluşan resimlerde bedene yön veren unsurun içgüdüsel dışavurum olduğunu ifade etme konusunu savunmaktadır. Bu tür örnekler Amerikan Soyut Dışavurumculuk, Eylem Resmi, Taşizm, Gerçeküstücülük, otomatizm gibi ifadeci sanat akımlarında bulunmaktadır.Bu tezin amacı, içgüdüsünü imge ve çağrışımlara dönüştürürken bedenini araç olarak kullanan sanatçı ve sanat akımlarının durumunu ortaya koymaktır.
dc.description.abstract20th century in the middle of the United States Abstract Expressionism, Action Painting, in Europe, under the name of Tachism with free brush strokes, my body movements are reflected on the canvas, the art world of the period and today's art art that dramatically affects has emerged. Some of these current artists argued that nothing can consciously make art, and that the art will be independent and not created. They thought that the subconscious had to be freed for this, and they wanted to reveal the free thinking power of instinct by using substances such as drugs, poppy and alcohol in order not to act consciously.Using the body as a tool for the transformation of instinctive expressions into images and associations, they transferred the emotions freed subconsciously to the canvas with bodily movements. The resulting painting presents the artist's bodily movements at the stage of creation as if they were in the same space. The artist has done this by stripping himself of social and psychological pressures, and the viewer can only fully perceive what the artist wants to convey if he approaches them with a free instinct by getting rid of these pressures.The use of the body as a tool in the transformation of instinct into images and connotations states that instinctive expression is the element that directs the body in paintings formed by projecting bodily movements on canvas. Such examples are found in expressive art movements such as American Abstract Expressionism, Action Painting, Tachism, Surrealism, Auto-Matism.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleİçgüdünün imge ve çağrışımlara dönüşümünde bedenin araç olarak kullanımı
dc.title.alternativeBody as a vehicle for the transformation of instincts into imagery and associations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-04
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid10269373
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid564778
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess