Otantik etkinliklerin 7. sınıf öğrencilerinin oran orantı konusundaki akademik başarılarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi`
dc.contributor.advisor | Kılıçoğlu, Elif | |
dc.contributor.author | Özkan, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:09:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:09:19Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256340 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada 'Oran ve Orantı' konusunda otantik etkinlikler ile işlenen ders sürecinin öğrencilerin akademik başarılarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Uygulama Hatay iline bağlı bir devlet ortaokulunun 7. sınıf düzeyinde gerçekleştirilmiştir. Uygulama öncesinde çalışmada yer alacak sınıfların denkliğini belirlemek için öğrencilerin geçmiş yıllardaki matematik ortalamalarına bakılmıştır. Çalışma için belirlenen gruplar arasında anlamlı farklılık bulunmaması ile bu sınıflardan biri deney (n=18) ,diğeri kontrol grubu (n=19) olarak atanmıştır. Araştırmada hem nicel hem nitel araştırma yöntemleri bir arada kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Nitel boyutu ise durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın nicel veri toplama araçlarını Akademik Başarı Testi (ABT) ve Bilimsel Süreç Becerileri Testi (BSBT) oluşturmaktadır. Araştırmacı tarafından hazırlanan bu testler uygulamanın başında ve sonunda deney ve kontrol gruplarına uygulanmıştır. Ayrıca uygulanan ABT uygulama bitiminden 4 hafta sonra öğrencilere kalıcılık testi olarak tekrar uygulanmıştır. Araştırmanın nitel bölümü için görüşme, gözlem ve doküman incelemesi yöntemlerinden yararlanılmıştır. Görüşme yöntemi ile verilerin elde edilmesi için deney ve kontrol grubundan akademik başarılarına göre (düşük, orta, yüksek) üçer öğrenci belirlenmiştir. Ayrıca çalışmanın deney grubunda yer alan öğrencilerden süreç boyunca günlük tutmaları istenmiştir. Elde edilen günlüklerin her biri doküman olarak ele alınmış ve incelenmiştir. Araştırmacı uygulama süreci boyunca gözlemci olarak süreçte yer almıştır. Araştırmanın nicel verileri SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel verilerinin analizinde içerik analizi ve doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada yapılan analizlerin geçerliği ve güvenirliğini sağlamak için uzman görüşü alınmıştır. Araştırma sonucunda ABT'den elde edilen bulgular otantik etkinliklerle destekli matematik dersinin Oran ve Orantı konusunda öğrencilerin başarılarını anlamlı bir şekilde arttırdığı sonucunu ortaya koymaktadır. Fakat BSBT'den elde edilen bulgulara bakıldığında deney grubu öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri puanlarında kontrol grubuna göre anlamlı bir fark sağlamadığı görülmüştür. Buna rağmen deney grubu öğrencilerinin ön test puanlarıyla son test puanları arasında son test puanları lehine istatistiksel olarak anlamlı bir artış olduğunu ortaya koymuştur. Öğrenci günlüklerinden elde edilen verilere göre öğrenciler otantik etkinlikler ile desteklenen matematik dersini yararlı, eğlenceli, işbirlikçi, motive edici ve günlük yaşamla ilgili olma gibi olumlu kavramlarla nitelendirmişlerdir. Matematik öğretiminde aktif katılım ile eğlenceli öğretim ortamı sağlamak adına otantik etkinliklere sıkça yer verilmelidir.Anahtar kelimeler: Otantik etkinlikler, Bilimsel süreç becerileri, Matematik eğitimi, Oran- Orantı. | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to investigate the effect of the course process, which is covered with authentic activities on the 'Ratio and Proportion', on the academic achievement and scientific process skills of the students. The application was carried out at the 7th grade level of a public secondary school in Hatay. In order to determine the equivalence of the classes that will take place in the study before the application, the mathematics averages of the students in the previous years were examined. As there was no significant difference between the groups determined for the study, one of these classes was assigned as the experimental (n=18) and the other as the control group (n=19). Both quantitative and qualitative research methods were used in the study. In the quantitative direction of the study, a quasi-experimental research design was used with pre-test and post-test control groups. The qualitative dimension was designed as a case study. Academic Achievement Test and Scientific Process Skills Test constitute the quantitative data collection tools of the research. These tests prepared by the researcher were applied to the experimental and control groups at the beginning and end of the application. In addition, the Academic Achievement Test was applied to the students as retention test 4 weeks after the end of the application. Qualitative data were analyzed by content analysis and document analysis method. In order to obtain the data by interview method, three students were determined according to their academic achievement (low, medium, high) from each of the experimental and control groups. In addition, the students in the experimental group were asked to keep a diary throughout the process. Each of the obtained dailies were handled and examined as documents. The researcher took part in the process as observer during the application process. Quantitative data of the research were analyzed using SPSS program. Qualitative data were analyzed by content analysis and document analysis method. In order to ensure the validity and reliability of the analyzes performed in the study, expert opinion was obtained. The findings of the Academic Achievement Test showed that the mathematics course supported by authentic activities significantly increased the success of ratio and proportion. But, when the results obtained from Scientific Process Skills were examined, it was seen that there was no significant difference in the scientific process skills scores of the experimental group students compared to the control group. However, there was a statistically significant increase between the pre-test and post-test scores of the experimental group students in favor of post-test scores. According to the data obtained from the student diaries, students described the mathematics course supported by authentic activities with positive concepts such as useful, fun, collaborative, motivating and being related to daily life. In mathematics teaching, authentic activities should be included frequently to ensure a fun teaching environment with active participation.Keywords:Authentic activities, Scientific process skills, Mathematics education, ratio-proportion. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Otantik etkinliklerin 7. sınıf öğrencilerinin oran orantı konusundaki akademik başarılarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi` | |
dc.title.alternative | The effect of authentic activities on academıc achİevement and scientific process skills of 7th grade students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-16 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10300514 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 594683 | |
dc.description.pages | 246 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |