Show simple item record

dc.contributor.advisorÖlçer, Ferit
dc.contributor.authorKaya, Ceyda
dc.date.accessioned2020-12-10T11:09:14Z
dc.date.available2020-12-10T11:09:14Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256324
dc.description.abstractDönüşümcü liderler takipçilerinin beklentilerin ötesinde performans göstermelerini sağlarken aynı zamanda bireysel gelişimlerine de destek olurlar. Bu sürecin başarılı yönetilmesinin kişilerarası ilişkiler açısından hayati önem taşıyan duygusal zekâ becerileri ile ilişkili olduğu düşünülmektedir. Duygusal zekâ ve dönüşümcü liderlik arasındaki ilişki son yıllarda örgütsel davranış araştırmalarında ilgi çeken bir konu olmasına rağmen, perakende sektörü kapsamında bu konuyu ele alan çalışma yok denecek kadar azdır. Bu çalışma dönüşümcü liderlik ile duygusal zekâ arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, veriler Türkiye'de bulunan bir spor perakende mağaza zincirinin şubelerinde çalışan 80 takım liderinden anket yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmada dönüşümcü liderliğin alt boyutları ile duygusal zekânın alt boyutları arasındaki ilişkiyi ortaya koyabilmek amacıyla Wong ve Law (2002) tarafından geliştirilen Wong ve Law Duygusal Zekâ Ölçeği (WLEIS) ile Bass ve Avolio (1995) tarafından geliştirilen Çok Faktörlü Liderlik Ölçeği (MLQ) kullanılmıştır. Verilerin analizi; keşfedici faktör, korelasyon ve çoklu regresyon analizleri kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın sonuçları, dönüşümcü liderliğin idealleştirilmiş etki ve ilham verici motivasyon alt boyutlarının katılımcılar tarafından idealleştirilmiş motivasyon olarak algılandığını göstermektedir. Başkalarının duygularını değerlendirme ve duyguların kullanımı alt boyutlarının entelektüel uyarım alt boyutu üzerinde önemli bir pozitif etkiye sahip olduğu, duyguların kullanımı alt boyutunun ise idealleştirilmiş motivasyon alt boyutu üzerinde önemli bir pozitif etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractTransformational leaders help their followers perform beyond expectations, while at the same time supporting their individual development. Successful management of this process is thought to be related to emotional intelligence skills, which are vital for interpersonal relationships. Although the relationship between emotional intelligence and transformational leadership has been a topic of interest in organizational behavior research in recent years, there is almost no study in the retail sector to address this issue.This study attempts to examine the relationship between transformational leadership and emotional intelligence. The data accordingly have been collected through questionnaires from 80 team leaders who are working in the branch stores of a sports retail chain in Turkey. To reveal the relationship between subdimensions of transformational leadership and subdimensions of emotional intelligence, Wong and Law Emotional Intelligence Scale (WLEIS) developed by Wong and Law (2002) and Multifactor Leadership Questionnaire (MLQ) developed by Bass and Avolio (1995) were used. In order to analyze the data, exploratory factor, correlation and multiple regression analyzes were performed. The results of the research indicate that subdimensions of transformational leadership including idealized influence and inspirational motivation have been perceived as idealized motivation by the participants. Furthermore, it has been concluded that others' emotional appraisal and use of emotion subdimensions have a significant positive impact over intellectual stimulation subdimension and use of emotion subdimension has a significant positive effect upon idealized motivation subdimension.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDönüşümcü liderlik ile duygusal zekâ arasındaki ilişki: Perakende sektöründe çalışanlar üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe relationship between transformational leadership and emotional intelligence: A research on retail industry employees
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-07
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmTransformational leadership
dc.subject.ytmRetail sector
dc.identifier.yokid10278069
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599849
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess