Show simple item record

dc.contributor.advisorMasatcıoğlu, Nilgün
dc.contributor.authorAşkar, İbrahim Tayfur
dc.date.accessioned2020-12-10T11:09:11Z
dc.date.available2020-12-10T11:09:11Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256315
dc.description.abstractOrta Demir Çağı'nda Yakın Doğu'nun en etkin siyasal aktörü Assur İmparatorluğu Basra Körfezi'nden Mısır sınırına kadar geniş bir coğrafyaya hükmetmiştir. Bu dönemde Assur kralları yönünü batıya çevirmiş ve en yoğun politik ve kültürel ilişkiler Doğu Akdeniz coğrafyası ile yaşanmıştır. Bu bölgeye başta ekonomik nedenlerle sürekli askeri seferler düzenleyen krallar bunları yazılı olarak kayıt altına almışlardır. Assur kralları bu yazılı belgelerin yanında gücünü ve görkemini yansıtmak için inşa ettirdiği sarayları kabartmalarla süsleyerek görsel bir kayıt alanı oluşturmuştur. Assur'un ideolojisini ve gücünü yansıtan eserler sarayın denetiminde, sanatçının kendi estetik duyguları dışında belli bir taslakta işlenmiştir. Bunun yanında Doğu Akdenizli etkilerin yoğun görüldüğü eserler fildişilerdir. Fildişi ürünlerde, Assur'un kendi stilistik özellikleri ile birlikte Suriye ve Fenike Sanatı'nın stilistik özellikleri ve motifleri görülmektedir. Assur İmparatorluğu'nun siyasal gücünün zirvesinde olduğu bu dönemde buna paralel olarak sanatta da doruğa ulaşmıştır.
dc.description.abstractIn the Middle Iron Age, the most influential political actor Assyrian empire of the Near East ruled a vast geography from the Persian Gulf to the Egyptian border. In this period, the Assyrian kings turned their direction to the west and the most intense political and cultural relations were experienced with the Eastern Mediterranean geography. The kings, who organized continuous military campaigns for economic reasons, had recorded them in writing. The Assyrian kings were constructed to reflect the splendor of these written documents and created a visual record space that decorated the palaces with reliefs. The works reflecting the ideology and feature of the Assyrian were carried out under the control of the palace, in a certain draft outside of their aesthetic senses.In addition to this, the artifacts in which the effects of the Eastern Mediterranean are intense are ivory. In ivory products, along with Assyrian stylistic features, the stylistic features and motifs of the art of Syria and Phoenician are seen. At the height of the political power of the Assyrian Empire, it reached its peak in art.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectArkeolojitr_TR
dc.subjectArcheologyen_US
dc.titleYeni Assur İmparatorluğunun Doğu Akdeniz seferleri ve Assur sanatındaki yansımaları
dc.title.alternativeEastern Mediterranean campaigns of Neo Assyrian Empire and their effects on Assyrian art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-15
dc.contributor.departmentArkeoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNeo Assyrian Period
dc.subject.ytmEast Mediterranean
dc.subject.ytmIvory
dc.identifier.yokid10275653
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid568812
dc.description.pages198
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess