Show simple item record

dc.contributor.advisorUğuz, Sacit
dc.contributor.authorGezer, Enver
dc.date.accessioned2020-12-10T11:09:08Z
dc.date.available2020-12-10T11:09:08Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256303
dc.description.abstractOsmanlı Devleti, XVII. yüzyıldan sonra siyasi, ekonomik, sosyal, askeri alanlarda gerilemeye başlamıştır. Eski gücüne tekrar ulaşmak isteyen Osmanlı Devlet'i eğitim alanında yenilikler yapmıştır. Bu yenilikler Halep kazasında görülmüştür. Medreseler ve sıbyan mekteplerine müdahale etmeden yeni eğitim kurumları devlet tarafından açılmaya başlanmıştır. Bu yeni eğitim kurumları ilköğretim derecesinde bir programa sahip olan ibtidâi mekteplerdi. Rüşdiye mektepleri, ibtidâi mekteplerinden mezun olan öğrencilerin okuduğu ortaöğretim kurumlarıydı. İdâdîler ise devletin memur ihtiyacını karşılamak için oluşturulan eğitim-öğretim kurumlarıydı. Bu okulların yetersiz kalması sultani mekteplerin ortaya çıkmasına sebep oldu. Bu mekteplerin yanı sıra teknik eleman ihtiyaçlarını karşılamak için sanayi mektepleri açıldı. Halep kazasının özellikleri dikkate alınarak, çiftlik ve sütçülük mektepleri de açıldı. Yeni eğitim kurumlarının en büyük sıkıntısı öğretmen eksikliğidir. Daha sonraki yıllarda öğretmen yetiştirmek için yükseköğretim durumunda olan Darûlmuallim okulları açılmıştır. Devlet, azınlıkların okul açmasına izin vermiştir. Avrupa devletleri de Osmanlı Devleti sınırları içerisinde okullar açmıştır. Bu okullarda azınlıklara milliyetçilik fikrinin aşılanması için gayret edilmiştir.
dc.description.abstractThe Ottoman Empire, XVII. after a century of political, economic, social, began to decline due to owning large area of land in military. The Ottoman Empire, which wanted to stop the decline and reach its old power again, made innovations in the field of education. These innovations were seen in the Aleppo District. New educational institutions started to be opened by the state without interfering with madrasas and primary schools. These new educational institutions were ibtidâi schools with a program of primary education. Rushdie schools were secondary schools where students graduated from ibtidâi schools. The Idâdî were the educational institutions established to meet the civil servant needs of the state. The inadequacy of these schools led to the emergence of sultani schools. In addition to these schools, industrial schools were opened to meet the needs of technical personnel. Taking into account the characteristics of the Aleppo region, farm and dairy schools were opened. The biggest shortage of new educational institutions is the lack of teachers. In the following years, Darûlmuallim schools, which were in higher education, were opened to train teachers. The state allowed minorities to open schools. European states also opened schools within the borders of the Ottoman Empire. In these schools, efforts were made to instill the idea of nationalism to minorities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleOsmanlı Devleti`nin son döneminde Halep`te eğitim (1839-1918)
dc.title.alternativeEducation in Aleppo in the last period of the Ottoman State (1839-1918)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-06
dc.contributor.departmentTarih Anabilim Dalı
dc.subject.ytmElementary
dc.identifier.yokid10285610
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid589844
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineTarih Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess