Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dramatizasyon yöntemi ile fiil öğretimi
dc.contributor.advisor | Özçakmak, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Çinar, Nuray | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:09:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:09:07Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256296 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğrenen yabancı uyruklu 3. sınıf öğrencilerine fiil öğreniminde dramatizasyon yönteminin etkisini tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017- 2018 eğitim öğretim yılında Hatay ili, Antakya merkez ilçesinde öğrenim gören 42 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, ön test- son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Uzman görüşü alınarak oluşturulan şarkı havuzundan seçilen fiiller; deney grubu öğrencilerine drama etkinlikleriyle; kontrol grubu öğrencilerine ise geleneksel yöntemle anlatılmıştır. Uygulama başarısını ölçmek amacıyla, araştırmacı tarafından oluşturulan 24 soruluk Fiil Başarı Testi ve uygulama sonrası öğrenci görüşlerini belirlemek amacıyla Öğrenci Görüşme Formu veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubunun ön testten ve son testten aldıkları puanları karşılaştırmak için Bağımsız Örneklem t-Testi; deney grubunun ön test-son test puanlarını karşılaştırmak için Bağımlı Örneklem t-Testi kullanılmıştır. Ayrıca cinsiyet açısından deney grubu ve kontrol grubunun başarı puanları da Bağımsız Örneklem t-Testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; drama yöntemiyle fiillerin anlatıldığı deney grubu ile geleneksel yöntemle fiillerin anlatıldığı kontrol grubunun fiil başarı puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca deney grubunun ön test ve son test puanları arasında son test lehine anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçtan hareketle; drama yönteminin 3. sınıf düzeyinde Türkçe öğrenen yabancı uyruklu öğrencilerin fiil öğrenme başarısını olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. Cinsiyet değişkeninin ise deney ve kontrol grubu öğrencileri üzerinde fiil öğrenimi konusunda anlamlı bir fark oluşturmadığı saptanmıştır.ANAHTAR KELİMELERYabancılara Türkçe Öğretimi, Dramatizasyon Yöntemi, Fiil Öğretimi, Oyun. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the effect of dramatization method on the verb learning of 3rd grade foreing students who learn Turkish. Studying group of the research includes 42 students who studied in central district of Antakya in Hatay province within 2017- 2018 academic year. At the research, experimental pattern with pretest and posttest control group was used. Verbs which were selected from the song pool that was created by taking the expert opinion were told with drama activities to the experiment group students and were told with traditional methods to the control group students. For the purpose of measuring the success of the practice, Verb Success Test with 24 questions which was prepared by the Researcher and student interview form in order to determine student opinions after the practice was used as the tool of data collection.Independent Sample t-Test was used to compare the points of the experimental and control groups from the pre-test and post-test. Dependent Sample t-Test was used to compare the pre-test and the post-test points of the experimental group. In addition, the achievement points of the experimental group and the control group in terms of gender were analyzed with Independent Sample t-Test.As a result of the research; a significant difference was determined in support of the experimental group between the verb achievement points of the experimental group in which the verbs were told via drama method and the control group in which the verbs were told via traditional methods. In addition, between the pre-test and post-test points of experiment group, a significant difference was determined in support of the posttest. From this result; It has been determined that drama method positively affects the verb learning achievement of foreign students who learn Turkish at 3rd grade level. On the other hand, it was found that the gender variable did not make a significant difference in verb learning of the experimental and control group students.KEY WORDSTeaching Turkish to the Foreigners, Dramatization Method, Teaching Verbs, Game. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dramatizasyon yöntemi ile fiil öğretimi | |
dc.title.alternative | Verb teaching with dramatization method in Turkish teaching as a foreign language | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-14 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10281913 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 576863 | |
dc.description.pages | 152 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |