Birleştirilmiş sınıflarda metin işleme sürecinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Kan, Mustafa Onur | |
dc.contributor.author | Utlu, Gizem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:09:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:09:05Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256291 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Türkçe dersi metin işleme sürecinin hazırlık, anlama, zihinde yapılandırma, kendini ifade etme, ölçme ve değerlendirme aşamalarına dair birleştirilmiş sınıflarda yapılan etkinlikleri, karşılaşılan zorlukları ve önerileri belirlemektir. Durum çalışması olarak tasarlanan araştırmada veriler iki kaynaktan elde edilmiştir. İlki, araştırmacının öğretmenlik yaptığı 16 öğrencili birleştirilmiş sınıfa (3 ve 4. sınıf) dair 14 hafta boyunca topladığı araştırmacı notları; ikincisi ise birleştirilmiş sınıflarda görev yapan 20 sınıf öğretmeninden elde edilen Türkçe Dersi Metin İşleme Sürecine İlişkin Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu verileridir. Söz konusu sınıf öğretmenleri, Siirt Şirvan ilçesinde birleştirilmiş sınıflarda görev yapmaktadır.Elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmacı notlarının çözümlenmesi sonucunda, metin işleme sürecinin; hazırlık, anlama, zihinde yapılandırma, kendini ifade eme, ölçme ve değerlendirme aşamalarında öğretmenlerin yaptıkları etkinlikler, yaptıkları etkinliklerin olumlu yanları, karşılaştıkları zorluklar ve bu zorluklar için geliştirdikleri çözüm önerileri belirlenmiştir.Metin işleme sürecine ilişkin yarı yapılandırılmış görüşme sonuçlarına göre öğretmenler; metin işleme sürecinin aşamalarına önem verdiklerini, metinleri önceden inceleyip metni her sınıfın seviyesine göre işlediklerini ve bu aşamaların öğrencileri aktif kıldığını dile getirmişlerdir. Bununla birlikte birleştirilmiş sınıfta bu süreci uygularken zaman sıkıntısı yaşadıklarını, materyal eksikliklerinin olduğunu, programın birleştirilmiş sınıflara uygun olmadığını ve öğrencilerin iki dilli olmasından kaynaklı sorunlar yaşadıklarını belirtmişlerdir. Araştırmacı notlarından elde edilen sonuçlar görüşme formlarından elde edilen sonuçlar ile benzerlik göstermektedir. | |
dc.description.abstract | This research aims to determine suggestions, the encountered difficulties, activities in multigrade classes regarding the stages of preparation, comprehension, structuring in mind, self-expression, assessment and evaluation in Turkish lesson text processing process. In this research designed as a case study, the data was obtained from two sources. First, notes of the researcher that was obtained in 14 weeks on the multigrade class of 16 students (3rd and 4th grades) where the researcher work as a teacher; second is the data of semi-structured interview form regarding Turkish lesson text processing process, collected from 20 primary school teachers. Aforementioned primary school teachers teach in multigrade classes in Şirvan, Siirt.Descriptive analysis technique was used in the analysis of the obtained data. As a result of analysis of researcher notes, activities conducted by the teachers, positive aspects of these activities, the difficulties that they encountered and the developed solutions for these difficulties in the stages of preparation, comprehension, structuring in mind, self-expression, assessment and evaluation in text processing process were determined. According to the results of semi-structured interviews regarding text processing process, teachers put emphasis on the stages of text processing process, they examine the text beforehand and teach it according to the level of each class and they reported that these stages make the students active. However, they also reported that they have difficulties in terms of time management while conducting this process, materials are insufficient, the program is not suitable for multigrade classes and students have difficulties as they speak two different languages. The results obtained from the researcher notes are similar to those obtained from the interview forms. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Birleştirilmiş sınıflarda metin işleme sürecinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Assessment of text processing process in multigrade classes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-07 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10283503 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 574892 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |