Sosyal medya imajlarının 16-24 yaş arası işitme engelli lise öğrencilerinin sanatsal yaratımlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Eren, Abdurrahman | |
dc.contributor.author | Mansuroğlu, Seher | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:09:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:09:04Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256272 | |
dc.description.abstract | İşitme engelliler dünyayı görsel olarak algılar ve anlamaya çalışırlar. İşitme engellilik, beyindeki işitsel korteksin büyük oranda görsel kortekse aktarılmasına ve dolayısı ile işitme engeli olmayan bireylerden daha hassas bir görme duyusunun gelişmesine neden olmaktadır. Belki de bu yüzden internet ve sosyal medya araçlarının görsel içerikleri, işitme engelli bireylerin hayatında yoğunlukla yer almaktadır. İşitme engelli bireylerin sosyal medyada görmeyi tercih ettikleri görsel içeriklerin, sanatsal yaratımlarına etkisi olup olmadığı bu araştırmanın konusudur.Araştırmada işitme engelli bireylerin görsel algılarının işiten bireylere nazaran daha hassas olduğuna dair bilimsel araştırmaların sonuçları ile bu araştırmanın içeriğindeki uygulama sonuçlarının birbirini desteklediği görülmüştür. Çalışılan işitme engelli grubun, sosyal medya kullanımındaki tercihlerinin yansımalarının da sanatsal ürünleri üzerinde görülebileceği saptamıştır. Araştırmaya konu olan gruba yapılan anket ve sanatsal uygulamaya yönelik çalışmaların nicelik ve nitelik yönünden sonuçları analiz edilmiştir. Yapılan araştırmalar ve uygulamaların ışığında değerlendirmeler yapılmış, sonuç olarak işitme engellilerde sanat eğitimi ile ilgili önerilerde bulunmaya olanak sağlayacak bulgular elde edilmiştir.Bu araştırma, işitme engelli bireylerde sanat eğitimi müfredatını biçimlendirme açısından yön gösterici olabilir. Bu araştırmanın sonuçları, mevcut araştırmalara çağımızın sanal dünyasının etkilerini de ekleyerek yeni bir kaynak oluşturacağı düşünülmektedir. Aynı zamanda sanat eğitimi alanında, işitme engelli bireylerle çalışan eğitmenler için de kaynak teşkil edebilir. | |
dc.description.abstract | Individuals with hearing impairment perceive the world visually and try to make sense of it. Hearing impairment causes the auditory cortex in the brain to be transferred to the visual cortex to a great extent, thus developing a more sensitive vision than individuals without hearing impairments. This may be why the visual contents of the internet and social media tools make up a large part of the lives of individuals with hearing impairments. In this study, we explore whether the visual social media contents preferred by individuals with hearing impairments have an impact on their artistic production.During the study, it was seen that the results of scientific research which support that the visual perceptions of hearing-impaired individuals are more sensitive than those of individual without impairments and the application results within this research support are aligned. It was found that the preferences of the hearing-impaired focus group regarding the use of social media are reflected on their artistic products. The results of the survey administered to the research group and the artistic activities conducted with them were analyzed quantitatively and qualitatively. Evaluations have been made in the light of these research and activities, with findings leading to suggestions about arts education to be designed for individuals with hearing impairments. This study can provide guidance towards structuring the curriculum for arts education for hearing-impaired individuals. The results of this research will constitute a new resource with the inclusion of the impacts of the virtual world of modern age in the existing research. It will also provide a resource for trainers who work with hearing-impaired individuals in the field of arts education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal medya imajlarının 16-24 yaş arası işitme engelli lise öğrencilerinin sanatsal yaratımlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The impact of social media image preferences of high school students with hearing impairment aged 16-24 on their artistic creations | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-22 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Hearing impaired | |
dc.subject.ytm | Social media | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.identifier.yokid | 10273498 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 570764 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |