Show simple item record

dc.contributor.advisorTiryaki, Esra Nur
dc.contributor.authorOğraş, İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-10T11:08:55Z
dc.date.available2020-12-10T11:08:55Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256235
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, PİCTES projesi kapsamında okuyan Suriyeli öğrencilerin Türkçe öğrenim sürecine yönelik öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Gaziantep'in Şahinbey ve Şehitkâmil ilçelerinde Suriyeli Öğrencilerin Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi (PİCTES) kapsamında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okullarda ve geçici eğitim merkezlerinde (GEM) çalışan 40 öğretmen oluşturmaktadır. Bu çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından uzman görüşüne sunulan yapılandırılmış `Suriyeli öğrencilerin Türkçe öğrenim sürecine yönelik öğretmen görüşme formu` kullanılmıştır. Yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen veriler, içerik analizi yöntem ile değerlendirilmiştir. PİCTES projesi ile birlikte dil öğretimi ilk defa bu düzeyde yapılması, literatürde bu alanla ilgili çalışmaların az olması ve öğretmenlerin dil öğretimini nasıl gerçekleştirdikleri merak konusu olması, araştırmayı önemli hâle getirmiştir. Araştırma sonucunda `Derse hazırlıkta dikkat ve motivasyon sağlama, yabancılara Türkçe öğretiminde dersin işlenişi ve geri bildirim sürecine ilişkin öğretmen görüşleri, sınıf atmosferi ve okulun fiziksel koşullarının dil öğretimine etkisi, yabancılara Türkçe eğitimi açısından öğretim programının değerlendirilmesi, yabancılara Türkçe eğitimde materyal kullanımının önemi, yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve teknikler; yabancılara Türkçe eğitiminde dil becerilerinin geliştirilmesine ve dil bilgisi öğretimine yönelik öğretmen görüşleri, yabancılara Türkçe eğitiminde kültürel aktarımı` temaları bulunmuştur. Bu temalardan çıkan sonuçlar sırasıyla şunlardır: yabancı dil öğretiminde dikkati ve motivasyonu sağlamanın dil öğretimini etkilediği, ana dili Türkçe olan çocuklarda olduğu gibi Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen çocuklarda da dil öğretimi yapılırken tek bir yöntemin kullanılmasının dersi sıkıcı hale getirdiği, dikkat ve motivasyonun bozulduğu, dil öğretimini zorlaştırdığı, geribildirimin dil öğretiminde önemli olduğu, fiziksel koşulların yeterli olmasının hedef dilin öğretimini ve kalıcılığını sağlamada etkili olduğu, Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin büyük çoğunluğunun dil öğretimi yaparken bir öğretim programı kullandığı; yabancı dil öğretiminde, anlatılan konunun ve olayın daha somut hale gelmesinde etkili yöntemlerden birinin de materyal kullanımı olduğu, dil öğretimi yapılırken ne kadar çok teknik ve yöntem kullanılırsa dil öğretiminin o kadar etkili ve verimli olacağı, en çok zorlanılan becerinin konuşma becerisi olduğu, yabancılara Türkçe öğretiminde dil becerileri ve dilbilgisi öğretimi bir bütün halinde verilmesi gerektiği ve hedef dilin kültüründen bağımsız olarak öğretilemeyeceği sonuçlarına ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to determine the teachers' views about the Turkish learning process of the Syrian students studying under the PICTES project. Workgroup of this study consists of 40 teachers who work at temporary education center (GEM) and at public schools related to the Minister of Education within the scope of Project of Integration Support of Turkish Education System (PICTES) for Syrian students who are in counties of Şehitkamil and Şahinbey of Gaziantep in the 2017-2018 Educational year. In the study, it is used the `form of teacher interviews aimed at the process of learning Turkish of Syrian students` which is semi structured being expertized, created by researcher as data collection tool. Data received from semi structured form of interview is evaluated with content analysis method. Performing of teaching language first time like this with PICTES project, the less of studies related to this field in the literature, and being an issue of concern how the teachers perform the teaching of language makes study become important. In the end of study, it is found the themes of `cultural transfer of teaching Turkish to foreigners, teacher interviews aimed at teaching grammar, improving language skills in the teaching Turkish to foreigners, teaching techniques and methods being used in teaching Turkish to foreigners, the importance of using materials in teaching Turkish to foreigners, evaluation of teaching programme in terms of teaching Turkish to foreigners, effect to teaching language of physical conditions of school and atmosphere of classroom, teaching a lesson and teacher interviews aimed at process of feedback in teaching Turkish to foreigners and providing motivation and attention at preparation of lesson`. Here are the results from these themes; it being reached the end of that providing motivation and attention in teaching foreign language affects the teaching language, that making lesson boring being used just one method while being performed teaching language for children who learn Turkish as a foreign language as well like children whose mother language is Turkish, that motivation and attention are being turn bad and that teaching language is being complicated, that feedback is important in teaching language, that being enough of physical conditions influences permanence and teaching of target language, that most of the teachers who teach Turkish as a foreign language use a teaching method while teaching language, that one of the effective methods in teaching foreign language is the using of material in being more concrete of topic and event which is mentioned, that the more it is used methods and techniques while being performed teaching language, the more teaching language is effective and productive, that the most difficult skill is speaking skill, the necessary of being given as a whole of teaching of grammar and language skills in teaching Turkish to foreigners and that target language cannot being taught separately from its culture.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSuriyeli öğrencilerin Türkçe öğrenim sürecine yönelik öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeacher views aimed at process of Turkish learning of Syrian students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-14
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecond language
dc.subject.ytmMother tonque
dc.subject.ytmForeign domestic students
dc.subject.ytmSecond language teaching
dc.identifier.yokid10287416
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid576895
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess