Tanzimat`tan Cumhuriyet`e Bitlis`te ulaşım ve haberleşme
dc.contributor.advisor | Uğuz, Sacit | |
dc.contributor.author | Deveci, Muhammed Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:08:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:08:53Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256226 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Tanzimat'tan Cumhuriyet'in ilk yıllarına kadar olan bir dönemde Bitlis'in ulaşım ve haberleşme durumu çeşitli yönleriyle incelenmiştir. İki bölümden oluşan çalışmanın giriş kısmında, öncelikle Bitlis'in 19. yüzyıldaki idari durumu ve coğrafi konumundan bahsedilmiştir. Birinci bölümde, Bitlis'in ulaşımı; karayolu, demiryolu ve Van Gölü ulaşımı şeklinde üç ana başlığa ayrılmış ve her bir ulaşım türü alt başlıklar halinde detaylı bir şekilde ele alınmıştır. İkinci bölümde, Bitlis'in 19. yüzyılda haberleşmesini sağlayan posta ve telgraf teşkilatı ayrı başlıklar halinde ele alınmıştır. Bu başlıklar altında Bitlis'in Tanzimat ve Cumhuriyet dönemlerindeki haberleşme yapısı, görevli memurlar ve bu memurların aldıkları maaşlar hakkında detaylı bilgiler verilmiştir. Ayrıca bu bilgiler yer yer tablolar halinde sunulmuştur.Çalışmada, Bitlis'in, özellikle Osmanlı yönetimine dâhil olduktan sonra yürütülen ulaşım ve haberleşme faaliyetlerinin gerisinde kalmasının sebepleri araştırılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, the transportation and communication situation of Bitlis from the Tanzimat to the first yerars of the Republic were examined in various aspects. In the introductory part of the study, which consists of two parts, firstly the administrative status and geographical location of Bitlis in the 19th century are mentioned. In the first part, the transportation of Bitlis; It is divided into three main sections as highway, railway and Van Lake transportation and each type of transportation is discussed in detail under subheadings. In the second chapter, the postal and telegraph organization which enables Bitlis to communicate in the 19th century are examined under separate headings. Under these headings, detailed information about Bitlis's communication structure in Tanzimat and Republican periods, the officers in charge and their salaries are given. In addition, this information is presented in tables in some places. In this study, the reasons why Bitlis lagged behind the transportation and communication activities carried out especially after being included in the Ottoman administration were investigated. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Tanzimat`tan Cumhuriyet`e Bitlis`te ulaşım ve haberleşme | |
dc.title.alternative | Transportation and communication from Tanzimat to the Republic of Bitlis province | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-06 | |
dc.contributor.department | Tarih Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Bitlis | |
dc.subject.ytm | Transportation | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Post organization | |
dc.identifier.yokid | 10285670 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 589859 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Tarih Bilim Dalı |