Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıçoğlu, Elif
dc.contributor.authorÖzben, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-10T11:08:49Z
dc.date.available2020-12-10T11:08:49Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256212
dc.description.abstractBu araştırmada özel eğitim ve sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimine yönelik öz yeterlilik algı düzeyleri ve matematik öğretimine yönelik kaygı düzeyleri ile mesleki inançları arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim öğretim yılında Hatay Mustafa Kemal Üniversitesinde öğrenim görmekte olan 284 sınıf ve özel eğitim öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Kişisel Bilgi Formu`, Çakıroğlu (2000) tarafından geliştirilen, `Matematik Öğretimine Yönelik Öz yeterlilik Ölçeği`, Peker (2006), tarafından geliştirilen `Matematik Öğretmeye Yönelik Kaygı Ölçeği` ve Özgen (2012) tarafından geliştirilen `Mesleki İnanç Ölçeği` kullanılmıştır. Veriler SPSS paket programı ile çözümlenmiştir. Veri analizinde araştırma verilerine normallik dağılımlarına göre parametrik veya parametrik olmayan testler uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre öğretmen adaylarının matematik öğretimine yönelik öz yeterlilik algı düzeyleri puan ortalamaları 105 puan üzerinden = 75,46, matematik öğretmeye yönelik kaygı puan ortalamaları 115 üzerinden =51,7, mesleki inanç puanlarının ortalamaları ise 350 puan üzerinden =274,65 olarak hesaplanmıştır. Buna göre öğretmen adaylarının matematik öğretimine yönelik öz yeterlilik algı düzeyleri ve mesleki inanç düzeyleri ortalamanın üzerinde iken, matematik öğretmeye yönelik kaygı düzeyleri ortalamanın altındadır. Ayrıca öğretmen adaylarının matematik öğretimine yönelik öz yeterlilik algı düzeyi ile mesleki inanç düzeyi arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edilirken, kaygı düzeyi ile öz yeterlilik algı düzeyleri arasında negatif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Matematik Öğretimi, Öz yeterlilik, Kaygı, Mesleki İnanç, Öğretmen Adayı
dc.description.abstractIn this thesis it is aimed to investigate the relations between the prospective teachers' levels of perception of their self-efficacy and their levels of anxiety and occupational beliefs oriented towards teaching mathematics in private and primary schools. The sample of this investigation consists of 284 prospective teachers in private and primary schools who are the students of the University of Mustafa Kemal in Hatay in the education period of 2018-2019. This study is made through the relational scanning method. In this investigation, `The Scale of Self-Efficacy Oriented towards Teaching Mathematics` which is developed by Çakıroğlu (2000), `The Scale of Anxiety Oriented towards Teaching Mathematics` which is developed by Peker (2006), `The Scale of Occupational Belief Oriented towards Teaching Mathematics` which is developed by Özgen (2012) and `The Form of Personal Knowledge` are used as the means of collecting data.According to the results this investigation, the average score of the prospective teacher's levels of their self-efficacy is calculated as = 75, 46 over the score of 105, the average score of their anxiety oriented towards teaching mathematics is calculated as =51,7 over the score of 115, and the average score of their occupational beliefs is calculated as =274,65 over the score of 350. According to this survey, the perception levels of self-efficacy of the prospective teachers oriented towards teaching mathematics and their levels of occupational beliefs are over the average score, while their levels of anxiety oriented towards teaching mathematics is under the average score. Furthermore, between the prospective teachers' perception levels of their self-efficacy and their occupational beliefs a medium meaningful relationship with the positive direction is determined, while a low level of meaningful relationship with the negative direction is determined between their levels of anxiety and their perception levels of their self-efficacy. Key Words: Teaching Mathematics, Self-Efficacy, Anxiety, Occupational Belief, Prospective Teacher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının matematik öğretimine yönelik öz yeterlilik algı düzeyleri ve matematik öğretimine yönelik kaygı düzeyleri ile mesleki inançları arasındaki ilişkiler
dc.title.alternativeThe relations between the prospective teacher's perception levels of their self-efficacy oriented towards teaching mathematics and their levels of anxiety and their occupational beliefs oriented towards teaching mathematics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-16
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10300513
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid594681
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineİlköğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess