Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetinkaya, Sevda
dc.contributor.authorKuday, Deniz
dc.date.accessioned2020-12-10T11:08:47Z
dc.date.available2020-12-10T11:08:47Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256202
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ` Multimedya Tabanlı Tahmin-Gözlem-Açıklama`stratejisine dayalı hazırlanan etkinliklerin, Ortaöğretim 9. sınıf Coğrafya dersineyönelik akademik başarısına etkisini belirlemektir. 2016–2017 öğretim yılınıkapsayan araştırmanın çalışma grubunu, Antakya Hüseyin Özbuğday Anadolu Lisesi9. sınıfta öğrenim gören `64` öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırmadesenlerinden olan statik grup karşılaştırmalı zayıf deneysel desen kullanılmıştır.Deney grubundaki öğrencilere Multimedya Tabanlı TGA tekniğine dayalı hazırlananetkinlikler, kontrol grubundaki öğrencilere ise MEB'in önerdiği etkinlikleruygulanmıştır. Veri toplama araçları olarak `ünite başarı testi`, ''Multimedya TabanlıTGA Etkinlik Formları ` ve deney grubu öğrencilerinin bu strateji hakkındakigörüşlerinin alındığı `Öğrenci Görüşme Formu` kullanılmıştır. Araştırmanınakademik başarıya dair verileri, TGA etkinlikleri ve son test olarak uygulanan başarıtesti ile elde edilmiştir. Veriler istatistiksel analizlere tabi tutulmuştur. Ünite başarıtestinden elde edilen verilerin analizinde bağımsız örneklem t testi kullanılmıştır.TGA etkinliklerinin analizinde ise bağımlı örneklem t testi ve betimsel analizkullanılmıştır. Öğrencilerin uygulama sürecinde en başarılı oldukları etkinliklerbulgular bölümünde sunulmuştur. Ünite başarı testi son test analizlerinden eldeedilen sonuçlarda; deney grubu ve kontrol grubu arasında anlamlı bir fark tespitedilmemiştir (p>0,05). Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarılarıarasında anlamlı bir fark tespit edilmemiş olsa da deney grubu öğrencileriMultimedya Tabanlı TGA stratejisini sevdiklerini, daha ilgi çekici bulduklarını,stratejinin öğrenmeyi eğlenceli hale getirdiğini ve diğer ünitelerde de bu stratejiyikullanmak istediklerini ifade etmişlerdir.ANAHTAR KELİMELERCoğrafya Öğretimi, TGA (Tahmin-Gözlem-Açıklama), 9.Sınıf Coğrafya,Multimedya Tabanlı TGA
dc.description.abstractThe aim of the this research is to evaluate the applicability of the activitiessupported by the Multimedia Based Prediction-Observation-Explanation strategy inthe geography course supported by multimedia tools by determining the effect of theactivities prepared on the basis of the academic achievement towards the 9th gradeGeography course.The sample of the study, which covers the 2016-2017 academicyear, consists of `64` students in the 9th grade of Antakya Hüseyin ÖzbuğdayAnatolian High School. The sample of the study, which covers the 2016-2017academic year, consists of `64` students in the 9th grade of Antakya HüseyinÖzbuğday Anatolian High School. Pre-test and post-test control group quasiexperimental design haas been used as research design. Activities based onMultimedia Based POE technique have been applied to the students in theexperimental group. The activities suggested by the Ministry of National Educationhave been applied to the students in the control group. `Unit Achievement Test`,`Multimedia Based POE Activity Forms` and `Student Opinion Form` have beenused as data collection tools. The data on the academic achievement of the researchhave been obtained by POE activities and achievement test applied as post-test.Datas have been analyzed statistically. Independent t test has been used in theanalysis of quantitative data. Dependent sample t test and descriptive analysis hasbeen used for the analysis of POE activities. The most active activities of the studentsduring the application process have been presented in the findings section. In theresults obtained from the unit success test post-test analysis; Significant differencebetween the experimental and control groups could not found (p>0,05). Althoughthere was no significant difference between the academic achievement of theexperimental and control group students, the experimental group students have beenexpress that they liked the Multimedia Based POE strategy, they found it moreinteresting, the strategy made learning fun and they wanted to use it in other units.KEYWORDSTeaching Geography, POE (Prediction-Observation-Explanation) , 9th GradeGeography, Multimedia Based POEen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleCoğrafya konularının öğretiminde multimedya tabanlı TGA (Tahmin-gözlem-açıklama) stratejisi kullanımının öğrencilerin akademikbaşarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of the implementation of the multimedia based strategy of POE (Prediction, observation, explanation) on students' academic success in the teaching of geography subjects
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-17
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10300919
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid594906
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineİlköğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess