Show simple item record

dc.contributor.advisorAltun Yalçın, Sema
dc.contributor.authorKaya, Muhammed Emre
dc.date.accessioned2020-12-10T11:08:46Z
dc.date.available2020-12-10T11:08:46Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256181
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı STEM eğitiminin fen bilgisi öğretmen adaylarının yaratıcılık ve öz düzenleme becerileri üzerindeki etkisini incelemek ve öğretmen adaylarının STEM eğitimi hakkındaki görüşlerini almaktır. Araştırmada çalışma gurubunu Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi üçüncü sınıfında öğrenim görmekte olan 32 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada nicel ve nitel yöntemlerin bir arada kullanıldığı karma yöntem modeli kullanılmıştır. Whetton ve Cameron (2002) tarafından geliştirilen ve Aksoy (2004) tarafından Türkçeye adaptasyonu yapılan `Ne Kadar Yaratıcısın Ölçeği`, Brown v.d. (1999) tarafından geliştirilen Aydın (2012) tarafından Türkçeye uyarlanan `Öz Düzenleme Ölçeği`, sekiz adet yarı yapılandırılmış görüşme sorularından oluşan mülakat formu araştırmanın veri toplama araçlarını oluşturmuştur. Öğretmen adaylarının verilen eğitim öncesinde ve sonrasında öz düzenleme ve yaratıcılıkla ilgili yeterlilikleri belirlemek amacıyla nicel analiz tekniklerinden ortalamalar arası fark istatistiği (t-testi) yöntemi, öğretmen adaylarının algılarını ortaya koymak amacıyla içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda STEM eğitimi uygulamalarının öğretmen adaylarının yaratıcılık ve öz düzenleme becerileri üzerinde olumlu etkisi olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the effects of STEM education on science teachers 'creativity and self-regulation skills, and to see teacher candidates' views on STEM education. Erzincan University, Faculty of Education, Science Education Group, which is working in the research, constitutes 32 teacher candidates who are studying in the third grade. In the study, mixed model method is used which is a combination of quantitative and qualitative methods. The `How Much Creator's Survey` developed by Whetton and Cameron (2002) and adapted to Turkish by Aksoy (2004), Brown et al. (1999) developed the `Self-Organizing Scale` adapted to the Turkic language by Aydın (2012) and created the means of collecting the data of the interview form survey consisting of eight semi-structured interview questions. In order to determine the qualifications related to self-regulation and creativity before and after the training given by the teacher candidates, content analysis techniques were used to determine the difference between the means (t-test) method and the teacher candidates' perceptions. As a result of the research, it was seen that STEM education practices had positive effects on teacher candidates' creativity and self-regulation skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleStem uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adayları öz düzenleme ve yaratıcılığına etkisi
dc.title.alternativeThe impact on the creativity and self-educational skills of student education teacher candidates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-01
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10201161
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529534
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess