Türkiye`de ilkokulda öğrenim gören Suriyeli öğrencilerin yazma becerisine ilişkin öğretmen görüşleri
dc.contributor.advisor | Kan, Mustafa Onur | |
dc.contributor.author | Gültutan, Sümeyye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:08:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:08:44Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256173 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de ilkokulda öğrenim gören Suriyeli öğrencilerin yazma becerisine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında, Şanlıurfa ili merkez ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı dört devlet ilkokulunda, sınıfında Suriyeli öğrenci bulunan 30 gönüllü öğretmen oluşturmaktadır. Suriyeli öğrencilerin yoğun olması bu bölgenin seçilmesinde etkili olmuştur. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilen Türkiye'de İlkokulda Öğrenim Gören Suriyeli Öğrencilerin Yazma Becerisine İlişkin Öğretmen Görüşleri Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu ve Kişisel Bilgi Formu ile veriler toplanmıştır. Görüşme formları oluşturulurken yabancılara Türkçe öğretimi alanında iki uzmandan görüş alınmıştır. 25-40 dakika arasında değişen görüşmeler katılımcı öğretmenin izni dahilinde ses veya video kaydına alınmıştır. Görüşmenin kaydedilmesi çözümleme sırasında oluşabilecek veri kaybının önüne geçmeyi sağlamıştır. Görüşmeler sırasında elde edilen veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda Türkiye'de ilkokulda öğrenim gören Suriyeli öğrencilerin yazma becerisinin genel olarak düşük düzeyde olmasına karşın yazmaya istekli oldukları, mevcut programın faydalı fakat yetersiz olduğu, yazma sürecinde birçok sorunla karşılaşıldığı ve en önemli sorunun kelime hazinesi yetersizliği ve kelimelerin Türkçe karşılıklarını bilmeme gibi söz varlığı problemleri olduğu, karşılaşılan sorunlara yönelik öğretmenlerin çeşitli yöntem/teknik, etkinlik/materyal kullandıkları, Suriyeli öğrencilerin yazma becerisini daha etkili kazandırmaya yönelik okula başlamadan önce öğrencilerin Türkçe eğitimi alması gerektiği başta olmak üzere öğretmenlerin çeşitli önerilerinin olduğu belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the teachers' views on the writing skills of the students who migrated from Syria. The study group of the study consists of 30 volunteer teachers who have Syrian students in their classes in four state primary schools affiliated to the Ministry of National Education in the central districts of Şanlıurfa province in 2018-2019 academic year. The concentration of Syrian students was effective in the selection of this region. In this study, descriptive scanning model was used, and data were collected by Teachers' Views on Writing Skills of Students Who Migrated from Syria Semi-Structured Interview Form and Personal Information Form, which were developed by the researcher. During the preparation of the interview forms, opinions were obtained from two experts in the field of teaching Turkish to foreigners. Interviews ranging from 25 to 40 minutes were recorded in audio or video with the permission of the participant teacher. Recording the interview has prevented the loss of data that may occur during the analysis. The data obtained during the interviews were analyzed by descriptive analysis. As a result of the research, Syrian students studying in primary schools in Turkey are willing to write whereas they generally have low level writing skills, that the current program is useful but inadequate, that many problems are encountered during the writing process and the most important one is vocabulary problems such as lack of vocabulary and not knowing Turkish equivalents of words, that the teachers use various methods / techniques, activities / materials for the problems encountered, and that the teachers have various suggestions, especially that the students should take education of Turkish before starting the school in order to give immigrant students writing skills more effectively. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye`de ilkokulda öğrenim gören Suriyeli öğrencilerin yazma becerisine ilişkin öğretmen görüşleri | |
dc.title.alternative | Teachers' views regarding writing skills of Syrian students attending primary school in Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-17 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10301339 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 595041 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |