Show simple item record

dc.contributor.advisorReyhanoğlu, Metin
dc.contributor.authorSelvi, Esra
dc.date.accessioned2020-12-10T11:08:39Z
dc.date.available2020-12-10T11:08:39Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256129
dc.description.abstractGünümüz dünyasında gelişen bir toplum olmak öncelikle geliştiren yöneticilere ve iyi bir örgütlenmeye bağlıdır. Güç kullanarak otorite kurmaya çalışan liderlerin çağ dışı kaldığı ve bu liderlik anlayışının yerini empatiyi ve çalışanlarına hizmeti esas alan liderlik anlayışına bırakmaya başladığı söylenebilir. Hizmetkâr liderlikte ön plana çıkan en temel anlayış isminden de anlaşılacağı üzere hizmetkârlıktır. Hizmetkâr liderlik yaklaşımının insani değerlere odaklanan yapısı da, üniversitede çalışanlarını yönetimde güzel bir çıkış noktası olmuştur.Bu çalışmada ele alınan hizmetkâr liderlik ile pozitif örgütsel davranış ilişkisinde örgütsel güvenin rolünün tespit edilmesi ana amacı oluşturmaktadır. Araştırmasının sahası bir devlet üniversitesi olarak belirlenmiş olup örneklem tesadüfi şekilde belirlenmiştir. Araştırmanın yapısal geçerliliği keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizleriyle sınanmış güvenirliklileri ise test edilmiştir. Amaca bağlı olarak oluşturulmuş olan Yapısal Eşitlik Modeli, aracılık temeline dayanmaktadır. Bu aracılığın testi için Baron ve Kenny'nin (2006) modeli kullanılmıştır.Araştırma sonucunda örgütsel güvenin hizmetkâr liderlik ve pozitif örgütsel davranış arasında aracı olduğu ve boyutların birbiriyle ilişkisi önemli derecede anlamlı olarak tespit edilmiştir.
dc.description.abstractBeing a developing society in today's world depends primarily on developing managers and a good organization. It can be said that the leaders trying to establish authority by using power are out of age and this leadership concept is being replaced by the leadership concept based on empathy and serve to its employees. The most basic understanding that stands out in servant leadership is servant as its name suggests. The structure of servant leadership approach, which focuses on human values, has been a good starting point for the management of university employees.The main purpose of this study is to determine the role of organizational trust in the relationship between servant leadership and positive organizational behavior. The field of the research was determined as a state university and the sample was randomly determined. The structural validity of the study was tested with exploratory and confirmatory factor analyzes and their reliability was tested. The Structural Equation Model, which was formed accordance with the purpose, is based on mediation. Baron and Kenny's (2006) model was used for testing this mediation.As a result of the research, it was determined that organizational trust was a mediator between servant leadership and positive organizational behavior and the relationship between dimensions was significant.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütsel güvenin hizmetkâr liderlik ile pozitif örgütsel davranış ilişkisindeki aracılık rolü: Devlet üniversitesinde bir araştırma
dc.title.alternativeThe role of organizational trust in the relationship between servant leadership and positive organizational behavior: A research at a state university
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-16
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10300343
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid594598
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess