Show simple item record

dc.contributor.advisorAltun Yalçın, Sema
dc.contributor.authorOkuyucu, Muhammet Oğuz
dc.date.accessioned2020-12-10T11:08:32Z
dc.date.available2020-12-10T11:08:32Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256109
dc.description.abstractBu araştırma; Lise öğrencilerine yapılan Robotik kodlama eğitim etkinliklerinin, öğrencilerin yansıtıcı düşünme ve üstbiliş farkındalıklarına etkisinin olup olmadığını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu bağlamda, çalışmanın örneklemini Doğu Anadolu bölgesinde bulunan bir ilin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi elektrik, inşaat, makine bölümlerinde öğrenim görmekte olan 28 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilere eğitim süreci boyunca robotik kodlama eğitimleri verilmiştir ve bu eğitim vasıtasıyla uygulama öncesi ve sonrasında öğrencilerin yansıtıcı düşünme ve üstbiliş düzeylerinde anlamlı bir farklılaşma olup olmadığının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Sürecin bu basamağında, `Yansıtıcı Düşünme Düzeyini Belirleme Ölçeği` ile `Üstbiliş Farkındalık Ölçeği` veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde istatistiksel veri analiz programı kullanılmıştır. Ayrıca, nicel verileri desteklemek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yüz yüze görüşme tekniğini kullanılarak elde edilen nitel verilerin analizinde içerik analizi tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda; üstbiliş farkındalığı ve yansıtıcı düşünme düzey eğilimlerinin öntest ve sontest puanları arasında anlamlı bir farklılık olduğu ve öğrencilerin üstbiliş farkındalığı ve yansıtıcı düşünme becerilerinin olumlu yönde gelişim gösterdikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerin kendi ifadelerinden elde edilen nitel bulgular da nicel bulguları destekleyici sonuçlar vermiştir. Buna göre nitel veriler incelendiğinde, öğrencilerin kendi bilişsel yeteneklerinin farkına vardıkları, yaşadıkları deneyimleri ve bilgi birikimlerini davranışlarına aktardıkları tespit edilmiştir. Elde edilen tüm verilerden yola çıkılarak sonraki çalışmalara ışık tutmak amacıyla bazı önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe basic aim of this study is to investigate whether robotic coding training would have an effect on high school students' reflective and metacognitive thinking skills. In this regard, the sample of the study were a total of 28 high school students studying in electric, engineering, and civil engineering departments of a Vocational and Technical Anatolian High School in a city of Eastern Region of Turkey. Throughout the process, students were provided with robotic coding trainings, thanks to which any difference before and after treatment would be measured; during this procedure, `Reflective Thinking Level Scale` and `Metacognitive Awareness Scale`were used as data collection tools. IBM SPSS programme was used for statistical analysis. Besides, in order to strengthen quantitative data, an open-ended semi structure interview form was prepared by the researcher; through face-to-face interview technique, qualitative data were collected and analyzed through content analysis. The findings of the study showed that there was a significant difference between the pre-test and post-test scores of metacognitive and reflective thinking skills, and students' both metacognitive and reflective thinking skills developed in a meaingful way. The verbatim account by students were also in line with the statistical data; students were aware of their own metacognitive skills and they could use their knowledge and experiences in terms of behavioral change. Based on all these data, some recommendations were given to guide for further studies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleRobotik kodlama eğitiminin lise öğrencilerinin üstbiliş ve yansıtıcı düşünme düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeA study on the effect of robotic coding training on the high school students' metacognitive and reflective thinking skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-01
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10237109
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid573636
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess