Show simple item record

dc.contributor.advisorBekdemir, Mehmet
dc.contributor.authorBulut, Recep
dc.date.accessioned2020-12-10T11:08:28Z
dc.date.available2020-12-10T11:08:28Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256091
dc.description.abstractBu çalışmada ters yüz sınıf modelinin yedinci sınıf `oran-orantı` konusunda Yenilenmiş Bloom Taksonomisi' ne göre öğrencilerin alt ve üst düzey öğrenmelerine etkisini incelemek ve model hakkındaki öğrenci görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada eylem araştırması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Doğu Karadeniz Bölgesi' nde bulunan nüfus açısından küçük bir ilin, sosyo-ekonomik durumu ve akademik başarısı düşük-orta düzeyde olan bir ilçe ortaokulunda iki farklı şubede bulunan toplam 36 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile deney ve kontrol grubu belirlenmiş, deney grubuna pilot uygulama dâhil beş hafta boyunca ters yüz sınıf modeli uygulanmıştır. Kontrol grubunda ise aynı sürede Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen öğretim programına göre dersler alışılmış yöntemlerle yürütülmüştür. Araştırmanın nicel bölümünde yarı deneysel desenlerden kontrollü ön-test ve son-test modeli kullanılmış, veriler Yenilenmiş Bloom Taksonomisi' ne göre beşi alt düzey, yedisi üst düzey bilişsel basamaklarda bulanan ve toplam 12 sorudan oluşan matematik başarı testi ile toplanmıştır. Nitel veriler ise beş açık uçlu sorudan oluşan öğrenci görüş formu ile toplanmış ve betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonunda deney ve kontrol grubunun alt düzey sorulardan elde ettiği başarı puanları bakımından aralarında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Fakat deney ve kontrol grubunun üst düzey sorulardan elde ettiği başarı puanları bakımından aralarında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Deney grubu öğrencilerinin görüşlerine göre modelin matematik dersine bakış açısını olumlu bir şekilde etkilediği, ders başarısını ve derse katılımı artırdığı, modeli diğer derslerinde de kullanmak istedikleri ve modelin en beğenilen yönünün eğlenceli etkinlikler yapabilmek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to investigate the effect of Flipped Classroom Model on lower and higher level learning of students according to Revised Bloom Taxonomy on 7th grade `ratio-proportion` and determine student views about the model. Action research method was used in this research. The sample of the study consists of 36 7th grade students in two different branches in a district school of a small province in the eastern Black Sea region with low-moderate socio-economic status and academic achievement. The experimental and control groups were determined by convenience sampling method and Flipped Classroom Model was applied to the experimental group for five weeks including piloting. In the control group, courses were carried out according to the curriculum determined by the Ministry of National Education with conventional methods. In the quantitative part of the research, controlled pre-test and post-test model from the semi-experimental designs were used. The data were collected according to the Revised Bloom Taxonomy by mathematics achievement test consisting of a total of 12 questions, five of which were in the lower level and seven of them in the higher level cognitive steps. The qualitative data were collected by a student opinion form consisting of five open-ended questions. And the data subjected to descriptive analysis. In conclusion, there wasn't significant difference between the experimental and the control group's success scores obtained from the lower level questions. But, there was a significant difference between the experimental group and the control group in terms of the achievement scores obtained from the high level questions in favor of the experimental group. According to the opinions of the experimental group students, it was seen that the model positively affected the perspective of mathematics course and increase the success and participation of the course. It was concluded that the students wanted to use this model in their other courses and that the most liked aspect of the model was to be able to do fun classroom activities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleOran-orantı konusunun öğretiminde ters yüz sınıf modelinin etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the use of the flipped clasroom model in teaching the ratio-proportion
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-26
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFlipped classroom
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmFlipped classroom
dc.subject.ytmInstructional models
dc.subject.ytmBloom?s taxonomy
dc.subject.ytmProportion
dc.identifier.yokid10212505
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid563939
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineİlköğretim Matematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess