Hava delikli fren disklerinin termal ve mekanik gerilme analizi ve geometrik optimizasyonunun yapılması
dc.contributor.advisor | Bayrak, Özgü | |
dc.contributor.author | Ceyhun, Nilüfer | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:08:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:08:26Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-04-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256083 | |
dc.description.abstract | Fren sisteminin durumunu ve kalitesini ortaya koyması bakımından araçlarda frenleme performansı önemlidir. Frenlemeden sonra sağlanan kısa durma mesafesi fren performansının en önemli belirleyicisidir. Bu durum yavaşlama ivmesinin maksimum olması ile mümkündür. Yüksek frenleme kuvveti, birbirine sürtünen yüzeylerin önemli bir kısmını oluşturan fren diskinin tasarımı ve kalitesi ile ilgilidir. Fren sistemleri taşıtın hareket enerjisini fren sisteminin sürtünme elemanları üzerinde ısı enerjisine çeviren sistemlerdir. Isının bir kısmı dış ortama transfer edilse de bir kısmı fren elemanları üzerinde depolanır. Depolanan ısı miktarı ve depolanma süresi arttıkça frenleme performansı olumsuz yönde etkilenir. Disklerin farklı tiplerde tasarlanması fren elemanları üzerinde soğutmaya yönelik yapılan çalışmalar arasındadır. Bu çalışmada hava delikli diskler tasarlanarak soğumanın maksimum düzeyde olması amaçlanmıştır. Bunun yanında bu tasarımlar düşünülürken fren elemanları üzerinde oluşan kırılma veya çatlakların minimum düzeyde tutulması hedeflenmiştir. | |
dc.description.abstract | Braking performance is important in vehicles in order to demonstrate the stability and stability of the braking system. The short stopping distance after braking is the most important determinant of braking performance. This is possible with the maximum deceleration acceleration. The high braking force is related to the design and quality of the brake disc, which forms an important part of the friction surfaces. Brake systems are the systems that convert the movement energy of the vehicle into heat energy on the friction elements of the brake system. Although some of the heat is transferred to the outside, some of it is stored on the brake elements. Braking performance is adversely affected as the amount of heat stored and storage time increases. Different types of discs are designed for cooling on brake elements. In this study, air cooling discs are designed to provide maximum cooling. n addition, while designing these designs, it is aimed to keep the fracture or cracks on the brake elements to a minimum. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Hava delikli fren disklerinin termal ve mekanik gerilme analizi ve geometrik optimizasyonunun yapılması | |
dc.title.alternative | Thermal and mechanical stress analysis and geometric optimization of air perforated brake discs | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-08 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Shape optimization | |
dc.subject.ytm | Disk brake | |
dc.subject.ytm | Finite element analysis | |
dc.subject.ytm | Stress analysis | |
dc.subject.ytm | Design optimization | |
dc.identifier.yokid | 10222223 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 520345 | |
dc.description.pages | 69 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |