Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Ömer Faruk
dc.contributor.authorAkkuşçi, Himmet
dc.date.accessioned2020-12-10T11:08:25Z
dc.date.available2020-12-10T11:08:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256081
dc.description.abstractBu araştırmada ortaokul altı ve yedinci sınıf öğrencilerinin uzunluk ölçümsel tahmin becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma çoklu durum çalışması modelidir. Araştırmanın evrenini, altı ve yedinci sınıfta öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklemini ise 2018–2019 eğitim öğretim yılında amaçlı örneklem yöntemi ile belirlenen 2 (iki) resmi ortaokulun altı ve yedinci sınıfından toplam 85 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklemde maksimum çeşitlilik için sınıf düzeyi, cinsiyet ve matematik başarı notları; kolay ulaşılabilir durum içinde gönüllülük esas alınmıştır. Veriler, araştırma süresince hazırlanan ölçekler ve yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak elde edilmiş ve betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları öğrencilerin ön bilgi ve becerilerini geliştirecek etkinlikler sonucunda altı ve yedinci sınıf öğrencilerinin uzunluk ölçümsel tahmin becerilerinin geliştirilebileceğini ortaya koymaktadır. Sınıf düzeyinin uzunluk ölçümsel tahmin becerisine bütünsel olarak etki etmediği, ders başarısı yüksek olan öğrencilerin ders başarısı düşük olan öğrencilere göre ve katılımcı erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre uzunluk ölçümsel tahmin becerilerinin daha başarılı oldukları görülmüştür.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to investigate the length measurement skills of 6 th and 7 th grade students. This study is an interpretive, qualitative multi-case study model. The population of the study consists of the students who are in 6th and 7th grades. The sample of the study consists of 6 and 7 th grade students from 2 (two) formal secondary schools which were determined by purposive sampling method in 2018-2019 academic year. In the sample, grade level, gender and mathematics achievement grades for maximum diversity; it is based on volunteering in an easily accessible situation. The scales and interviews prepared during the research were applied to the students and used as a data collection tool. The analysis of the data obtained as a result of the activities that will improve the students 'preliminary knowledge and skills, reveals that the 6th and 7th grade students' length measurement prediction skills are improved. It was seen that the grade level did not affect the length measurement estimation ability holistically, the students with high course success were more successful than the female students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleAltı ve yedinci sınıf öğrencilerinin uzunluk ölçümsel tahmin becerilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of length measurement forecast skills of sixth and seven years students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-26
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmDistance estimation
dc.subject.ytmEstimation
dc.subject.ytmEstimation methods
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmEstimation
dc.subject.ytmMeasurement
dc.identifier.yokid10222282
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid563954
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess