Otopark etütlerinin farklı istatiksel yöntemler ile analizi ve CBS ile modellenmesi (Erzincan ili örneği)
dc.contributor.advisor | Bayata, Halim Ferit | |
dc.contributor.author | Mazlum, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:08:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:08:15Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-07-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256042 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Trafik deki parklanma yükünü azaltmak ve doğru konumlandırılmış otopark alanları oluşturmak için, kapasite ve konum seçimini doğru bir şekilde belirleyecek verilerin toplanmasını ve analiz edilmesini sağlayarak çözüm önerileri sunmaktır. Araştırma evrenini, Erzincan ili şehir merkezindeki 44 ayrı nokta oluşturmaktadır. Veriler, bu noktalar 12 ay boyunca gündüz saatlerinde düzenli olarak hassas bir sayım yapılarak ve bu sayımların elektronik ortama aktarılmasıyla elde edilmiştir.Otopark etütlerinin sahada uygulama aşamasının standart bir şekilde yapılması, rapor edilmesi; mevcut trafik yükünün yanında, gelecekte eklenecek trafik yükünü de dikkate alarak güncel veri entegrasyonunu sağlayacak şekilde bir etüt planlama ve uygulama aşamasından geçmesi sağlanmalıdır. Bugüne kadar yapılan çalışmalarda görülen veri sayılarının eksikliği ve genel olarak yetersizlik üzerinde durulması gereken önemli bir durumdur.Araştırmada merkezde yapılan araç sayımları ile il merkezi için elde edilen bu parklanma bilgisi ışığında otopark gereksinimin en fazla olduğu noktalar tespit edilerek mekânsal analiz çıktıları yardımıyla ve zaman serileri analizi yöntemi kullanılarak excell ortamına aktarılan bilgiler ay, gün, saat, bölge, park sayısı gibi başlıklar altında incelenmiştir. Ortaya çıkan analiz sonuçları ışığında il merkezide 6 ayrı noktada yapılması önerilen yeni otopark alanlarının konum ve kapasiteleri belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study : In order to reduce the parking load in traffic and to create a correctly positioned parking area, to provide the solution and analysis of the data which will determine the capacity and position selection accurately. The research population consists of 44 different points in the city center of Erzincan. The data were obtained by making a precise counting during the day and 12 hours during the day and transferring these counts to electronic media. Carrying out parking surveys in the field in a standard way, reporting; In addition to the current traffic load, it should be ensured that it will undergo a study planning and implementation phase to ensure the current data integration by taking into account the future traffic load. The lack of data and the inadequacy of the number of studies seen to date is an important situation. In the light of this park information obtained in the center of the study with the vehicle counts obtained in the light of the parking lot in the light of the need for spatial analysis by determining the highest points and time series analysis using the information transferred to the excell environment month, day, time, region, park number under the titles such as It was investigated. In the light of the results of the analysis, the location and capacities of the new parking areas, which are suggested to be carried out at 6 different points, have been determined. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Otopark etütlerinin farklı istatiksel yöntemler ile analizi ve CBS ile modellenmesi (Erzincan ili örneği) | |
dc.title.alternative | Analysis of carpark etudes with different statistical methods and modeling with GIS (Erzincan province sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-10 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10249531 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 549162 | |
dc.description.pages | 101 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |