Ortaokul 5. sınıf düzeyinde fen bilimleri dersi öğretimi yapan öğretmenlerin 2017 yılında güncellenen fen bilimleri dersi öğretim programıyla ilgili görüşleri ve değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Yigit, Demet | |
dc.contributor.author | Ayvazoğlu, Şahin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:08:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:08:03Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-11-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/255994 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı 2017 yılında yenilenen 5. Sınıf Fen Bilimleri dersi öğretim programıyla ilgili öğretmen görüşlerini belirlemek ve bu görüşlerin bazı değişkenlerle ilişkisini tespit etmektir. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Erzincan ilinde görev yapan 72 Fen Bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada betimsel yöntemlerden olan tarama modeli seçilmiş, öğretmenlerin YFBDÖP ile ilgili görüş ve değerlendirmelerini belirlemek için likert-tipi bir ölçek kullanılmıştır. Elde edilen verileri betimlemek için frekans, yüzde , standart sapma ve aritmetik ortalama değerleri kullanılmıştır. Öğretmenlerin cinsiyet, hizmet içi eğitim, kıdem, ve çalıştığı yer değişkenlerine göre aralarında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek için bağımsız t-testi uygulanmıştır.Araştırma sonunda öğretmenlerin 2017 yılı FBDÖP' ün boyutlarına ilişkin genel olarak olumlu görüş bildirdiği görülmüştür. Öğretmenlerin görüş ve değerlendirmelerinin cinsiyet ve hizmet içi eğitim değişkenleri açısından anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. 2017 yılı FBDÖP' e yönelik genel düşünceler boyutunda ise kıdem ve çalıştığı yer değişkenine göre anlamlı farklılık bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine teacher's view about 5 grade science lesson's education programme which was renewed in 2017 and specity these view relation with some varionce. 72science teachers who work in city of Erzincan, form research's sample. In research, scan model which is descriptive metod,was chosen, to determine teachers view and evalution about new science lesson curriculum likert scale likewas used. To describe acquried datas,frequency,percent, standard devıatıon and arithmatic mean rates were used. Independent T-test was applied to determine whetter there is an meaningful difference the place where he Works.At the end of reachers, it was seen that teachers state positive view about new science lesson curriculum extent in general. It was detected that teachersview and evuluation didn't show meaningful difference from the point of view gender and in service training.In terms of general thoughts for 2017 year FBDÖP meaningful differences have been found according to priority and working place factor. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul 5. sınıf düzeyinde fen bilimleri dersi öğretimi yapan öğretmenlerin 2017 yılında güncellenen fen bilimleri dersi öğretim programıyla ilgili görüşleri ve değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The opinion and assessment of science teachers which teaching science for secondary school grade 5, about the science program updatet in 2017 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-16 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.identifier.yokid | 10268408 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 563163 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |